Tова е признак за голямата конкуренция с най-големите световни компании, съобщи Китайската асоциация на автомобилните производители, цитирана от Асошиейтед прес и БТА.
Продажбите за двата месеца възлизат на 3,1 милиона автомобила. Продажбите на местните автомобилостроители са спаднали с 1 процент до 1,2 милиона коли.
Продажбите за януари и февруари често се разглеждат заедно заради ефекта от Лунната Нова година, която се пада на различни дати през тези два месеца всяка година.
Световните автомобилостроители инвестират много, за да разработват модели, подходящи за китайските потребители. Това оказва натиск върху новопоявилите се местни производители, които изостават технологично.
Бързият растеж на продажбите започна да се забавя зарази намаляването на темпото на икономическия растеж на страната и наложените ограничения за притежаване на автомобили в някои градове с цел намаляване на замърсяването на въздуха.
Растежът на продажбите тази година се очаква да спадне от 15,7% през 2013 година до между 8 и 10 процента. През декември растежът им бе 17 процента.
Продажбите на автомобили през февруари са се увеличили с 29 процента до 1,3 милиона автомобила, докато през януари увеличението бе 7 на сто.
Общите продажби, които включват камиони и автобуси, са нараснали с 10,7 на сто в периода януари-февруари до 3,7 милиона.
Ford и GM със сериозен ръст на продажбите в Китай