Когато натрупат достатъчно години зад гърба си, дори и най-тривиални вещи от ежедневието могат да се превърнат в класики. Едва ли някой през 70-те е допускал, че най-обикновен ВАЗ-2103 може да се прероди в колекционерски автомобил от кориците на списанията в "загнилия Запад", но времената се менят.

През 1976 г. тази светлосиня Лада 1 500 напуска пределите на СССР и попада в слънчева България. Десетилетия наред служи вярно на собственика си и - изпълнила дълга си - уморено поема по пътя на милионите си изгнили роднини.

Късметът обаче се усмихва на българската Лада и вместо да приключи земния си път в някое депо за скрап, тя се отправя към мъгливия Албион. Новият британски собственик я разглобява до последното винтче и я реставрира педантично, предава Факти.

Вижте как изглежда тунингованата Лада >> >> >>


Стилът JDM, в който се преражда съветската класика, може да не допада на всеки, но определено предизвиква интерес. Колата е снабдена с пневматично окачване. То е наложило монтажа на сериозно раздути вежди на калниците, които продължават в сочна "джука" под предната броня.

Под предния капак работи форсиран до 135 к.с. двигател с обем 1705 см3, съчетан с петстепенна скоростна кутия.

Средствата, усилията и уменията, вложени в доработения ВАЗ-2103, са толкова впечатляващи, че редакторите на британското сп. Fastcar Magazine го избират за корицата на 30-годишното си юбилейно издание.

Това несъмнено е допринесло за цената от 9900 паунда, която продавачът от Солтбърн-бай-дъ-Сий е успял да прибере за гиздавата Лада.