Kia обнови седана K8 с футуристичен дизайн и разкошен интериор
Най-престижният автомобил на корейската марка е получил изцяло нова предна част и по-качествени материали за тапицерията на салона
Южнокорейската компания Kia представи за първи път седана K8 през 2021 г. В гамата на марката моделът с четири врати замени на вътрешния пазар флагмана Kia K7, който се продаваше в други страни под името Cadenza. Сега Kia показа изцяло обновения престижен модел с четири врати K8.
Вижте как изглежда новата Kia K8 >> >> >>
Външният вид на седана е радикално променен. Дизайнът му е футуристичен и изпъква с привидно "течащите" вертикални блокове на фаровете, между които има LED линия, състояща се от множество малки наклонени светодиоди. Подобен оптичен дизайн вече беше внедрен в екстериора на други модели на марката, като обновения кросоувър Sorento и новия Kia K4 с четири врати.
Освежената Kia K8 има и различен дизайн на радиаторната решетка и въздухозаборника, интегриран в долната част на предната броня. Седанът остана с традиционни външни огледала, обикновени дръжки на вратите, антена като перка на акула на покрива и малък спойлер на ръба на капака на багажника.
Задните светлини със същата форма все още са свързани помежду си по цялата ширина на с тънка светодиодна лента, но конфигурацията е променена. Задната броня също е получила нов дизайн с чифт хоризонтални рефлектори и скрити елементи на изпускателната система. Моделът е малко по-голям поради увеличените надвеси, като предната част е нараснала с 10 мм, а задната - с 25 мм.
Интериорът на обновената Kia K8 също е получил много промени по време на актуализацията. Предният панел е проектиран по различен начин. Дисплеят, който съчетава в себе си виртуалното инструментално табло със сензорния екран на информационно-развлекателната система с нова графика, е с променена форма.
Бутоните за управление на климатичната система са разположени под централните вентилационни дефлектори. Променено е вътрешното осветление и са добавени нови, по-качествени материали за тапицерията на салона. Всички версии на седана са получили 10 въздушни възглавници като стандартно оборудване.
При фейслифта инженерите на са променили технологията на модела. Гамата на Kia K8 в Южна Корея ще продължи да включва два бензинови двигателя с атмосферно пълнене - 2,5-литров 4-цилиндров мотор GDI с мощност 198 конски сили, както и 3,5-литров V6-цилиндров мотор GDI с мощност 300 конски сили. В гамата ще остане и 3,5-литровият V6-цилиндров агрегат LPI с мощност 240 к.с., който работи и на пропан-бутан.
Всички тези двигатели са комбинирани с 8-степенна автоматична трансмисия и задвижване на предните колела, а за версията с 300 конски сили можа да се поръча задвижване на всички колела 4х4 със съединител на задния мост. Тези варианти ще бъдат в продажба преди края на август. По-късно ще бъде добавен хибридът 1.6 T-GDI HEV, който комбинира 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 180 к.с. и електрически мотор с 65 к.с., вграден в 6-степенната автоматична скоростна кутия. Неговата системна мощност е 230 к.с.
Обновената Kia K8 вече е достъпна за поръчки на вътрешния пазар в Южна Корея. Цените започват от 27 400 долара за 4-цилиндровия седан, а версията V6 започва от 29 700 долара. Най-скъпата хибридна версия с максимално оборудване струва 37 900 долара.