Южнокорейската компания Kia представи за първи път седана K8 през 2021 г. В гамата на марката моделът с четири врати замени на вътрешния пазар флагмана Kia K7, който се продаваше в други страни под името Cadenza. Сега Kia показа изцяло обновения престижен модел с четири врати K8.

Вижте как изглежда новата Kia K8  >>  >>  >>

Външният вид на седана е радикално променен. Дизайнът му е футуристичен и изпъква с привидно "течащите" вертикални блокове на фаровете, между които има LED линия, състояща се от множество малки наклонени светодиоди. Подобен оптичен дизайн вече беше внедрен в екстериора на други модели на марката, като обновения кросоувър Sorento и новия Kia K4 с четири врати.

Снимка: Kia

Освежената Kia K8 има и различен дизайн на радиаторната решетка и въздухозаборника, интегриран в долната част на предната броня. Седанът остана с традиционни външни огледала, обикновени дръжки на вратите, антена като перка на акула на покрива и малък спойлер на ръба на капака на багажника.

Задните светлини със същата форма все още са свързани помежду си по цялата ширина на с тънка светодиодна лента, но конфигурацията е променена. Задната броня също е получила нов дизайн с чифт хоризонтални рефлектори и скрити елементи на изпускателната система. Моделът е малко по-голям поради увеличените надвеси, като предната част е нараснала с 10 мм, а задната - с 25 мм.

Снимка: Kia

Интериорът на обновената Kia K8 също е получил много промени по време на актуализацията. Предният панел е проектиран по различен начин. Дисплеят, който съчетава в себе си виртуалното инструментално табло със сензорния екран на информационно-развлекателната система с нова графика, е с променена форма.

Бутоните за управление на климатичната система са разположени под централните вентилационни дефлектори. Променено е вътрешното осветление и са добавени нови, по-качествени материали за тапицерията на салона. Всички версии на седана са получили 10 въздушни възглавници като стандартно оборудване.

Снимка: Kia

При фейслифта инженерите на са променили технологията на модела. Гамата на Kia K8 в Южна Корея ще продължи да включва два бензинови двигателя с атмосферно пълнене - 2,5-литров 4-цилиндров мотор GDI с мощност 198 конски сили, както и 3,5-литров V6-цилиндров мотор GDI с мощност 300 конски сили. В гамата ще остане и 3,5-литровият V6-цилиндров агрегат LPI с мощност 240 к.с., който работи и на пропан-бутан.

Всички тези двигатели са комбинирани с 8-степенна автоматична трансмисия и задвижване на предните колела, а за версията с 300 конски сили можа да се поръча задвижване на всички колела 4х4 със съединител на задния мост. Тези варианти ще бъдат в продажба преди края на август. По-късно ще бъде добавен хибридът 1.6 T-GDI HEV, който комбинира 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 180 к.с. и електрически мотор с 65 к.с., вграден в 6-степенната автоматична скоростна кутия. Неговата системна мощност е 230 к.с.

Обновената Kia K8 вече е достъпна за поръчки на вътрешния пазар в Южна Корея. Цените започват от 27 400 долара за 4-цилиндровия седан, а версията V6 започва от 29 700 долара. Най-скъпата хибридна версия с максимално оборудване струва 37 900 долара.