Много малко хора вероятно ще си спомнят за Renault 17, но от поточната линия между 1971 и 1979 г. са слезли над 92 000 екземпляра от спортния автомобил, като почти всички са били унищожени от ръжда. Сега французите изненадват с много стилен прототип на електрически автомобил, който трябва да напомня за Renault 17.

Вижте новия електрически прототип Renault 17   >>   >>   >>

Инженерите от Renault познават ретро моделите, а в електрическия сектор залагат изцяло на този подход. Само си помислете за възроденото Renault 5 E-Tech Electric и за Twingo, чиято премиера е обявена за 2026 г. или за новото издание на Renault 4. Производствената версия на Renault R4 ще бъде представена заедно с електрическия прототип Renault 17 на автомобилното изложение в Париж през октомври 2024 г. Зад концептуалната разработка на Renault 17 стои френският дизайнер Ора Ито, който според Renault е имал за цел да създаде дръзка и модерна интерпретация на този класически автомобил.

Renault 17 electric restomod x Ora Ïto

Снимка: Renault

Оригиналното Renault 17 беше дълго 4,26 метра, а електромобилът също изглежда в този диапазон. Тесните фарове са впечатляващи, а С-колоната с отличителните си канали е почит към историческия модел. Очевидно зад Renault 17 electric restomod x Ora Ïto, както е пълното му официално му име, стои само прототип, защото за съжаление няма да влезе в серийно производство.

"Това е уникален модел, а не предшественик на бъдещ сериен автомобил. Той е проектиран от Ора Ито и е разработен в сътрудничество с дизайнерския екип на Renault", каза Арно Белони, главен директор и вицепрезидент на Renault. Това донякъде дава надежда, че някои елементи ще бъдат възпроизведени за бъдещите модели на компанията.

Renault 17

Снимка: Renault

Във варианти като купе с две врати или хечбек с две врати, някога Renault 17 се отличаваше със спортен дизайн, подчертан от четирите кръгли фара, врати без рамки, каросерия без централна колона, напълно отварящи се задни странични прозорци или прозорци с щори. Прототипът Renault 17 electric restomod x Ora Ïto е базиран на структурата на оригинала и разполага със същия салон, врати, прозорци, стъкла, уплътнения и дъно.

Каросерията е със 17 см по-широка за по-добро пътно поведение. Дизайнът на калниците и колелата му придават ефектен и елегантен вид. Фаровете са под формата на четири правоъгълни модула със заоблени ъгли, докато задните светлини образуват една лента. Отзад има мощен електромотор с 270 конски сили.

Renault 17 electric restomod x Ora Ïto

Снимка: Renault

Шасито от карбон с неговите равни линии поддържат теглото до едва 1400 кг. Оригиналното Renault 17 беше с 400 кг по-леко. Каросерията е в кафяв цвят Galactic, разработен специално за модела. Електрическият прототип запазва оригиналното оформление на салона, но прави редица промени в арматурното табло и централната конзола.

Седалките са преработени около оригиналната структура и са покрити с нови материи, вдъхновени от света на интериорния дизайн, като пъстър сатен от фина мериносова вълна за кафявата материя и деликатно и леко вълнено букле от бежов плат. Като модерно превозно средство, електрическото Renault 17 restomod x Ora Ïto разполага с централен екран с най-новата графика на Renault и четири малки геометрични екрана зад волана, вдъхновени от циферблатите на оригиналния модел.