Peugeot 208 замени дизеловия двигател с икономично хибридно задвижване
Компактният хечбек се отличава с нов външен вид и свеж жълто-зелен цвят, а в интериора има по-богато стандартно оборудване
Един от най-успешните модели в гамата на Peugeot безспорно е 208. Второто поколение на модела беше лансирано в края на 2019 г. и от него за 4 години бяха продадени над 1 милион автомобила. През миналата година французите представиха обновен вариант на Peugeot 208, който се отличава с нов външен вид, предлага се със свеж жълто-зелен екстериорен цвят, по-технологичен кокпит и с най-новото поколение на информационно-развлекателната система.
Вижте как изглежда обновеното Peugeot 208 >> >> >>
Моделът запазва компактните си размери с дължина 4,06 метра, ширина 1,75 метра, височина 1,43 метра и междуосие от 2,55 метра. Освен с обновените екстериор и интериор, сега Peugeot 208 се предлага в три основни версии на задвижване - с бензинов двигател, в два изцяло електрически варианта и с хибридно задвижване. От гамата е отпаднал икономичният дизелов турбомотор, но новият хибриден агрегат до голяма степен трябва да компенсира загубата, тъй като автомобилът е пестелив в града, а в същото време е пригоден и за пътуване на дълги разстояния.
На външен вид обновеното Peugeot 208 се отличава от досегашния модел най-вече в предната част, където виждаме новата фирмена емблема с главата на лъва вместо стилизираната фигура на хищника. Предната решетка вече е по-голяма и се предлага с акценти в цвета на каросерията, като така хармонично се слива с бронята. Вместо двете светодиодни светлини, спускащи от фаровете, сега вече има три LED ленти, които нямат връзка с основните фарове и наподобяват следи от ноктите на хищник. В най-високото ниво GT, където фаровете са изцяло LED, също има по три елемента, които създават визуална връзка с вертикалните ленти в бронята.
В задната част на обновеното Peugeot 208 също има три червени LED ленти в светлините, но този път те са разположени хоризонтално, като също правят асоциация с ноктите на лъва. Задните светлини са съединени с черна лайстна, която визуално разширява колата. При най-високата версия GT светлините за заден ход и мигачите също са LED. За гамата на Peugeot 208 се предлагат 16- и 17-инчови алуминиеви джанти с двуцветно покритие, които скриват четирите гайки зад X-образна централна капачка с новото корпоративно лого. Новост в гамата е свежият и динамичен нов жълто-зелен цвят, носещ името Agueda. Всички нови версии на Peugeot 208 са оборудвани с черни капаци на огледалата за обратно виждане, а версията GT се предлага стандартно с черни лъскави арки на колелата, а като опция може да бъде поръчан и черен покрив.
В интериора на обновеното Peugeot 208 няма чак толкава значителни промени, тъй като и преди малкото "лъвче" имаше един от най-модерните вътрешни пространства в сегмента си. Пред водача отново е позициониран така нареченият i-Cockpit, който при топмодела GT включва 10-инчов дигитален инструментален панел с нов дизайн с 3D ефект. Всички нива на оборудване получават стандартно 10-инчов сензорен екран, вместо предишния 7-инчов.
Версиите с 6-степенна механична скоростна кутия получават нов лост за смяна на предавките, а при моделите с автоматична трансмисия се запазва селекторът, който Peugeot поставя в модела от началото на 2022 година. Воланът също носи новата емблема, а в долната плоска част има лого GT. Като опция за GT се предлага тапицерия от черна алкантара с шевове в ярко зелен цвят, който получава акценти в същия цвят върху подлакътниците и таблото.
В салона са добавени USB входове, като Peugeot 208 Allure и GT получават три USB-C входа като стандарт плюс един USB-A порт отзад. На централния тунел в Peugeot 208 вече има подложка за безжично зареждане на смартфон с повече мощност от 15 вата, която е стандартна за модела GT и опция за нивото Allure. Паркирането е улеснено с изглед от от четири камери, поставени от всички страни на колата.
Най-високото ниво на оборудване GT се отличава с по-луксозен салон с черен таван и седалки с комбинирана тапицерия от кожа и плат, а материята е висококачествена, изглежда страхотно и е приятна на допир. Амбиентното осветление създава приятно усещане в салона. Зад волана могат да седнат хора с почти всякакъв ръст, от 1,50 до 1,95 метра. На задните седалки обаче ще бъде удобно за пътници с височина до 1,80 метра. Обновеното Peugeot 208 разполага с багажник с обем от 387 литра, като при сгъване на задните седалки товарното пространство се увеличава до 1163 литра.
За задвижването на обновеното Peugeot 208 се предлагат общо седем варианта. Най-достъпната версия (36 340 лева) се задвижва от 1,2-литров 3-цилиндров атмосферен бензинов двигател с мощност 75 к.с., комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия. По-мощният вариант на същия мотор вече е с турбокомпресор и развива 100 к.с., като се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична трансмисия с хидравличен преобразувател.
Обновеното Peugeot 208 се предлага и в новите варианти Hybrid 100 и Hybrid 136 с хибридна система, която включва 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател PureTech, комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и електромотор. Хибридният модел се предлага във варианти с мощност 100 к.с. или 136 к.с. В гамата има и две изцяло електрически версии - Peugeot Е-208, с мощност 136 к.с. и 156 к.с., като последната е с пробег до 400 км по WLTP. Батерията на електрическото Peugeot E-208 е с гаранция 8 години или 160 000 км.
Най-новият вариант на задвижване за Peugeot 208 е моделът Hybrid 136 с мека хибридна система с мощност 136 к.с. При него 1,2-литровият 3-цилиндров бензинов турбодвигател е съчетан с 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя, в която е интегриран електромотор с мощност 28 к.с. Под седалката на водача има малка 48-волтова литиево-йонна батерия, която захранва електромотора. За финото превключване между електрическото задвижване и бензиновия двигател се грижи ремъчен стартер-генератор. В зависимост от нивото на заряд на батерията, Peugeot 208 може да се движи изцяло на ток в първите няколко метра, а благодарение на хибридното задвижване, може да ускорява като електромобил.
При отнемане на газта веднага се усеща рязко намаляване на газта и мощна рекуперация. Скоростната кутия превключва предавките пъргаво и адекватно, като електромоторът в голяма степен компенсира недостига на тяга в определени моменти на ускорение. Хибридната система има най-големи ползи в града, където разходът е едва 3,9 л/100 км, което наистина е феноменално постижение, съпоставимо с консумацията на дизеловия модел преди фейслифта.
Смесеният разход достига максимум 4,7 л/100 км, което е половин литър повече от дизела, а на магистралата със 130 км/ч, достига 6,5 л/100 км. Тези показатели определят и предназначението на Peugeot 208 Hybrid 136, което е най-рационално да се използва ежедневно в града, но е пригодимо и за дълги разстояния, като увеличава разхода само при движение с високи скорости.
Обновеното Peugeot 208 демонстрира динамичния си характер в режим Sport, в който очарова с пъргав спринт от място и плътно ускорение при изпреварване. За по-спортното усещане на пътя допринася и по-твърдото окачване, което отпред е независимо тип McPherson, а задното е с торсионна греда. По гладък път колата вози добре, но по лоши настилки грубите неравности се предават в купето, най-вече заради големите 17-инчови джанти и нископрофилните гуми с размер 205/45 R17. За сметка на това малкото "лъвче" е много стабилно в завоите и предразполага водача да натиска газта. Управлението на Peugeot 208 става от малкия овален волан, който е много удобен за маневриране в града и може да се върти лесно само с един пръст, но при динамично шофиране остава все така мек. Спирачките работят отлично и забавят колата и при високи скорости.
Обновеното Peugeot 208 вече се продава у нас. Гамата включва три варианта на оборудване - Active, Allure и GT. Цената на новото Peugeot 208 за нашия пазар започва от 36 340 лева, а версията с автоматична трансмисия струва 42 230 лева. Хибридният вариант 208 Hybrid 130 струва минимум 44 200 лева, а моделът 208 Hybrid 136 в най-високото ниво на оборудване GT започва от 53 277 лева.
Технически характеристики
Peugeot 208 Hybrid 136 e-DCS6
Размери
Дължина: 4055 мм
Широчина: 1745 мм
Височина: 1430 мм
Междуосие: 2540 мм
Собствено тегло: 1228 кг
Обем на резервоара: 44 литра
Двигател
Тип: 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор + електромотор
Работен обем: 1199 куб. см
Максимална мощност: 136 к.с. при 5500 об/мин
Максимален въртящ момент: 230 Нм при 1750 об/мин
Скоростна кутия: 6-степенна автоматична с двоен съединител
Задвижване на колелата: предно
Динамика
Максимална скорост: 214 км/ч
Ускорение от 0-100 км/ч: 8,1 секунди
Среден разход: 4,7 л/100 км
Емисии на СО2: 105 г/км
Цена на модела с ДДС: 53 277 лева (GT)