Новото Mitsubishi Eclipse Cross се опитва да прикрие връзката си с Renault
Това е четвъртият модел за Европа, базиран на френска платформа
Mitsubishi продължава да разчита на своя алианс с Renault, за да поддържа присъствието си в Европа. Подходът на японците им спестява и разходи за изцяло нови разработки. Въпреки че беше представен тази седмица, Eclipse Cross 2026 всъщност не е чак толкова нов - той е силно базиран на Renault Scenic E-Tech, който дебютира преди две години. Припомняме, че с френско ДНК са още Colt (Clio), ASX (Captur) и Grandis (Symbioz).
Вижте как изглежда новото Mitsubishi Eclipse Cross >> >> >>
Всъщност Mitsubishi вече има повече модели, базирани на Renault, отколкото собствени в Европа, където Space Star и Outlander са единствените изцяло разработени от японската компания.
Макар това да изглежда като лесния път, създаването на електромобил е изключително скъпо. А инвестирането в такъв за регион, където марката държи едва 0,4% пазарен дял (по данни на ACEA за първите седем месеца на годината), е рискована стъпка.
За чест на Mitsubishi, компанията все пак е направила усилия да отличи новия модел от своя френски близнак. Това не е просто ребадж, тъй като японците са променени няколко каросерийни елемента - капакът, решетката и броните са различни. Въпреки това силуетът ясно издава произхода му.
Джантите с размер 19 или 20 цола имат нов дизайн, а на задната колона е добавена метална декоративна вложка. Но като цяло това си остава Scenic E-Tech, макар че за повечето клиенти в сегмента най-важният фактор ще бъде цената - особено в толкова конкурентния клас на електрическите компактни кросоувъри.
Вътрешността издава още по-осезаемо ДНК-то на Renault. Eclipse Cross използва същата конфигурация с два екрана: 12,3-инчов цифров инструментален панел и 12-инчов вертикален тъчскрийн. Нови тапицерии и декоративни елементи добавят разнообразие, а по-високите версии получават панорамен покрив с електрохроматично фолио, което позволява регулиране на прозрачността на стъклото с натискане на бутон.
Моделът е изграден върху платформата CMF-EV, с предноразположен електромотор с мощност 215 к.с. и 300 Нм въртящ момент.
Той позволява ускорение 0-100 км/ч за 8,4 секунди и максимална скорост от 170 км/ч. Захранването идва от батерия с капацитет 87 кВтч, която поддържа бързо зареждане с 150 кВт и предлага пробег до 600 км (WLTP).
През 2026 г. Mitsubishi планира да пусне и среден вариант, вероятно с по-малката батерия от 60 кВтч на Scenic E-Tech. Пробегът ще падне до около 420 км, а електромоторът ще бъде по-слаб - около 168 к.с. и 280 Нм.
Името Eclipse Cross продължава да предизвиква полемики, но този въпрос е решен още преди години - моделът съществува от 2017 г., а сега вече е изцяло електрически. Хубавите спомени от спортното купе остават само за феновете. Сега е ерата на кросоувърите.
Производството на Eclipse Cross 2026 ще започне през последното тримесечие на годината в завода на Renault в Дуе, Франция.