За мнозина участието на Dacia в моторните спортове звучи необичайно, но марката вече има традиции с участието си в надпревари. Първото поколение на Dacia Duster участва на ледени състезания преди премиерата си през 2010 г. Освен това първият Logan участва със състезателен екип на 24-часовото състезание на "Нюрбургринг". Неотдавна Dacia обяви първото си участие в рали "Дакар" през следващата година.

Вижте Dacia Sandrider по време на първите тестове   >>  >>  >>

Преди броени дни екипът на Dacia завърши първата си фаза от тестове на бъгито Sandrider, като част от продължаващите подготовки за предстоящото рали "Дакар". Dacia навлиза в професионалния моторен спорт, като ще участва във върховното предизвикателство през януари 2025 г.

Снимка: Dacia

След проверка на системата в полигона Милбрук във Великобритания, състезателните бъгита Dacia Sandrider прекараха четири дни на полигона Sweet Lamb в Уелс, Великобритания от 6 до 9 май 2024 г. След това екипът се отправи към Chateau de Lastours във Франция за още четири дни интензивни тестове, от 27 до 31 май, където трите екипажа имаха възможност да тестват оборудвания с гуми BFGoodrich Sandrider на скалист и предизвикателен терен.

Кристина Гутиерес беше зад волана на Sandrider два дни в Уелс, преди Себастиан Льоб - 9-кратният световен рали шампион, да поеме задълженията по тестване и разработка. Многократният победител в "Дакар" Насър Ал-Атия имаше възможността да изпробва представянето на пясъчния ездач в продължение на два дни в Chateau de Lastours. Себастиен се върна в пилотската кабина за ден и половина, докато Кристина беше разгърната за последния следобед.

Снимка: Dacia

Типани Иснард, шеф на екипа на Dacia Sandrider, потвърди, че първата фаза на тестовете е надхвърлила очакванията и че Ал-Атия, Гутиерес и Льоб, както и инженерите и техниците на място са имали само няколко незначителни предизвикателства за решаване. В момента е в ход мащабна работа, преди първия кръг от Световния рали шампионат на FIA 2025 в Саудитска Арабия (3 до 17 юни). След това предстои следващия изчерпателен тест в Мароко, от 28 юни до 5 юли, където Dacia Sandrider ще бъде на подобен терен като легендарното рали "Дакар".

Снимка: Dacia

"Тестът в Chateau de Lastours беше първият път, в който се качих в бъгито Dacia Sandrider и успях да го тествам. Намирам го лесен за шофиране, бърз и силен. През първия ден изминахме 270 км и отново същото разстояние на втория ден. Нямаше проблеми и наистина сме добре подготвени за следващите тестове и нямам търпение да стигнем до Мароко", сподели Насър Ал-Атия.

Снимка: Dacia

"Сега проведохме серия от тестове, преди да тръгнем за Мароко след няколко дни за нашите тестове в реална рали среда. Досега всичко върви изненадващо гладко и без никакви значителни проблеми. Успяхме да вложим много повече работа в настройката на окачването, отколкото очаквахме. Времето за тестване също беше достатъчно, за да тестваме различни настройки на трансмисията", каза Филип Дунабин, технически директор на отбора.

"Окачването беше щателно преработено не само по време на тестовете на Sweet Lamb, но особено по време на тестовете на Chateau de Lastours. Всичко изглежда много положително, защото има само няколко малки неща, които можем да преодолеем доста бързо. Въпреки цялата еуфория, имаме още много работа, за да приведем Dacia Sandrider в състезателно състояние. Сега всички в екипа работят усилено, за да се подготвят правилно за Мароко и наистина очакваме с нетърпение скоро да продължим подготовката си за "Дакар"", допълни Филип Дунабин.