Ferrari 296 Speciale получи повече мощност и подобрена аеродинамика
Новият модел е с по-вълнуващо управление, по-твърдо окачване и намален пътен просвет
Купето със средно разположен двигател Ferrari 296 GTB дебютира през 2021 година, докато откритият вариант Ferrari 296 GTS със сгъваем твърд покрив, направи премиерата си през 2022 г. Сега и двете суперколи се предлагат в подобрени версии Speciale и Speciale A (A означава Aperta, или "отворен").
Вижте новите модели Ferrari 296 Speciale и 296 Speciale A >> >> >>
Преди всичко хибридният суперавтомобил е станал с 50 к.с. по-мощен от базовата версия и сега общата мощност на хибридната система достига 880 к.с. Задвижването отново се осъществява от 3,0-литровия V-образен 6-цилиндров двигател с два турбокомпресора, но сега той е с титаниеви мотовилки, подсилени бутала и по-лек колянов вал.
Степента на сгъстяване е увеличена със 7% (до 9,4:1), системите за охлаждане и смазване са станали по-ефективни, а турбокомпресорите са придобили допълнителна топлоизолация. В закрепването на главата на цилиндрите се използват титаниеви болтове. В резултат на това теглото на двигателя е намалено с 9 кг, а мощността му се е увеличила от 663 к.с. и 740 Нм до 700 к.с. и 755 Нм. Специфичната мощност достигна 234 к.с. на литър работен обем спрямо 221 к.с. при Ferrari 296 GTB.
Освен това, благодарение на пренастоената изпускателна система и различните резонатори, двигателят е придобил още по-остър звук. Електромоторът, разположен между двигателя и 8-степенната роботизирана скоростна кутия с двоен съединител, също е станал по-мощен и сега има 180 к.с. спрямо 167 к.с. за базовия модел. Тези допълнителни 13 к.с. са налични само в новия екстремен режим на шофиране Qualify.
Освен това, благодарение на новата програма за взаимодействие между електромотора и скоростната кутия, смяната на предавките се случва още по-бързо, а спадовете в тягата се компенсират от електромотора. Батерията остава стандартната с капацитет 7,45 кВтч. В резултат на всички подобрения, включително увеличеното използване на въглеродни влакна за частите на каросерията, теглото на купето Ferrari 296 Speciale е намалено с 60 кг до 1410 кг.
Роудстърът Speciale A с прибиращ се твърд покрив е очаквано по-тежък - 1490 кг. Съотношението мощност-тегло на купето достигна рекорд за модел на Ferrari със задно задвижване - 1,60 кг/к.с. Динамичните параметри също са се променили малко. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 2,8 секунди, вместо 2,9 секунди за базовия модел, от 0 до 200 км/ч е 7,0 секунди, вместо 7,3 секунди. Роудстърът ускорява до 200 км/ч за 7,3 секунди. Максималната скорост не се е променила и е над 330 км/ч, независимо от типа на каросерията.
Модификацията на Ferrari 296 Speciale обаче е забележителна не толкова с динамичните си характеристики, колкото с по-вълнуващото си управление и ангажираност на водача. За да се постигне това, окачването е по-твърдо, а пътният просвет е намален с 5 мм. Използват се титаниеви пружини, а амортисьорите Multimatic са взети от състезателния автомобил Ferrari 296 GT3. В резултат на това ъглите на накланяне са намалени с 13%, а страничното ускорение е увеличено с 4% в сравнение с базовия модел 296 GTB. Колелата се състоят от 20-инчови джанти от въглеродни влакна, обути в специални гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.
Аеродинамиката също играе основна роля за подобряване на управлението, което едновременно с това определи всички външни характеристики на версията Speciale спрямо оригиналния автомобил, защото те са строго функционални. Новият преден въздухозаборник има увеличена площ за всмукване на въздух и разширен сплитер с краища при арките на колелата.
Предният капак вече има допълнителни въздуховоди, а в центъра му има отвор за излизане на въздушния поток от централната част на бронята. Това решение увеличава притискащата сила и отстранява част от въздуха от под дъното. В задната част са се появили две странични крила, които също увеличават притискателната сила и освен това намаляват съпротивлението на въздуха.
Стандартният прибиращ се спойлер е запазен, но е придобил по-бързо електрическо задвижване и допълнително междинно положение. Новият капак на двигателния отсек също работи за увеличаване на притискателната сила, както и по-развитият дифузьор в задната броня. Резултатът от всички модификации е 435 кг притискателна сила, която Ferrari 296 Speciale развива при скорост от 250 км/ч, което е с 20% повече от базовата версия. Освен това се твърди, че е подобрено охлаждане на двигателя, трансмисията и спирачките от насрещния въздушен поток.
Има промени и в интериора на суперколата. Например, появили са се нови панели на вратите от въглеродни влакна с модифицирано разположение на дръжките и високоговорителите на аудиосистемата. Централният тунел също е изработен от въглеродни влакна и разполага с повдигната контролна конзола, включваща необичаен селектор на трансмисията, който препраща към класическите отворени скоростни лостове на суперколите Ferrari от миналото.
Специално за версията Ferrari 296 Speciale е създаден специален зелен цвят на каросерията, който носи името на пистата "Нюрбургринг". Освен това е изготвена специална схема за боядисване с една или две надлъжни ивици и страничен номер от 00 до 99, по избор на клиента. Самият модел Ferrari 296 Speciale няма лимитирана серия и вече е достъпен за поръчка.
Купето Ferrari 296 Speciale струва в Италия от 407 000 евро, а роудсътрът Ferrari 296 Speciale A започва от 462 000 евро. Само избрани клиенти с добра репутация, които са закупили един или повече модели на Ferrari от официални дилъри през последните 5 години, ще могат да закупят версиите Speciale. Офертата ще бъде ограничена във времето.