Купето със средно разположен двигател Ferrari 296 GTB дебютира през 2021 година, докато откритият вариант Ferrari 296 GTS със сгъваем твърд покрив, направи премиерата си през 2022 г. Сега и двете суперколи се предлагат в подобрени версии Speciale и Speciale A (A означава Aperta, или "отворен").

Вижте новите модели Ferrari 296 Speciale и 296 Speciale A   >>  >>  >>

Преди всичко хибридният суперавтомобил е станал с 50 к.с. по-мощен от базовата версия и сега общата мощност на хибридната система достига 880 к.с. Задвижването отново се осъществява от 3,0-литровия V-образен 6-цилиндров двигател с два турбокомпресора, но сега той е с титаниеви мотовилки, подсилени бутала и по-лек колянов вал.

Ferrari 296 Speciale и Ferrari 296 Speciale A

Снимка: Ferrari

Степента на сгъстяване е увеличена със 7% (до 9,4:1), системите за охлаждане и смазване са станали по-ефективни, а турбокомпресорите са придобили допълнителна топлоизолация. В закрепването на главата на цилиндрите се използват титаниеви болтове. В резултат на това теглото на двигателя е намалено с 9 кг, а мощността му се е увеличила от 663 к.с. и 740 Нм до 700 к.с. и 755 Нм. Специфичната мощност достигна 234 к.с. на литър работен обем спрямо 221 к.с. при Ferrari 296 GTB.

Освен това, благодарение на пренастоената изпускателна система и различните резонатори, двигателят е придобил още по-остър звук. Електромоторът, разположен между двигателя и 8-степенната роботизирана скоростна кутия с двоен съединител, също е станал по-мощен и сега има 180 к.с. спрямо 167 к.с. за базовия модел. Тези допълнителни 13 к.с. са налични само в новия екстремен режим на шофиране Qualify.

Ferrari 296 Speciale

Снимка: Ferrari

Освен това, благодарение на новата програма за взаимодействие между електромотора и скоростната кутия, смяната на предавките се случва още по-бързо, а спадовете в тягата се компенсират от електромотора. Батерията остава стандартната с капацитет 7,45 кВтч. В резултат на всички подобрения, включително увеличеното използване на въглеродни влакна за частите на каросерията, теглото на купето Ferrari 296 Speciale е намалено с 60 кг до 1410 кг.

Роудстърът Speciale A с прибиращ се твърд покрив е очаквано по-тежък - 1490 кг. Съотношението мощност-тегло на купето достигна рекорд за модел на Ferrari със задно задвижване - 1,60 кг/к.с. Динамичните параметри също са се променили малко. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 2,8 секунди, вместо 2,9 секунди за базовия модел, от 0 до 200 км/ч е 7,0 секунди, вместо 7,3 секунди. Роудстърът ускорява до 200 км/ч за 7,3 секунди. Максималната скорост не се е променила и е над 330 км/ч, независимо от типа на каросерията.

Ferrari 296 Speciale

Снимка: Ferrari

Модификацията на Ferrari 296 Speciale обаче е забележителна не толкова с динамичните си характеристики, колкото с по-вълнуващото си управление и ангажираност на водача. За да се постигне това, окачването е по-твърдо, а пътният просвет е намален с 5 мм. Използват се титаниеви пружини, а амортисьорите Multimatic са взети от състезателния автомобил Ferrari 296 GT3. В резултат на това ъглите на накланяне са намалени с 13%, а страничното ускорение е увеличено с 4% в сравнение с базовия модел 296 GTB. Колелата се състоят от 20-инчови джанти от въглеродни влакна, обути в специални гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.

Ferrari 296 Speciale A

Снимка: Ferrari

Аеродинамиката също играе основна роля за подобряване на управлението, което едновременно с това определи всички външни характеристики на версията Speciale спрямо оригиналния автомобил, защото те са строго функционални. Новият преден въздухозаборник има увеличена площ за всмукване на въздух и разширен сплитер с краища при арките на колелата.

Предният капак вече има допълнителни въздуховоди, а в центъра му има отвор за излизане на въздушния поток от централната част на бронята. Това решение увеличава притискащата сила и отстранява част от въздуха от под дъното. В задната част са се появили две странични крила, които също увеличават притискателната сила и освен това намаляват съпротивлението на въздуха.

Ferrari 296 Speciale A

Снимка: Ferrari

Стандартният прибиращ се спойлер е запазен, но е придобил по-бързо електрическо задвижване и допълнително междинно положение. Новият капак на двигателния отсек също работи за увеличаване на притискателната сила, както и по-развитият дифузьор в задната броня. Резултатът от всички модификации е 435 кг притискателна сила, която Ferrari 296 Speciale развива при скорост от 250 км/ч, което е с 20% повече от базовата версия. Освен това се твърди, че е подобрено охлаждане на двигателя, трансмисията и спирачките от насрещния въздушен поток.

Има промени и в интериора на суперколата. Например, появили са се нови панели на вратите от въглеродни влакна с модифицирано разположение на дръжките и високоговорителите на аудиосистемата. Централният тунел също е изработен от въглеродни влакна и разполага с повдигната контролна конзола, включваща необичаен селектор на трансмисията, който препраща към класическите отворени скоростни лостове на суперколите Ferrari от миналото.

Ferrari 296 Speciale

Снимка: Ferrari

Специално за версията Ferrari 296 Speciale е създаден специален зелен цвят на каросерията, който носи името на пистата "Нюрбургринг". Освен това е изготвена специална схема за боядисване с една или две надлъжни ивици и страничен номер от 00 до 99, по избор на клиента. Самият модел Ferrari 296 Speciale няма лимитирана серия и вече е достъпен за поръчка.

Купето Ferrari 296 Speciale струва в Италия от 407 000 евро, а роудсътрът Ferrari 296 Speciale A започва от 462 000 евро. Само избрани клиенти с добра репутация, които са закупили един или повече модели на Ferrari от официални дилъри през последните 5 години, ще могат да закупят версиите Speciale. Офертата ще бъде ограничена във времето.