Електрическият пикап Isuzu D-Max EV беше показан като концептуален модел през март миналата година, а сега серийната версия беше представена на изложението за търговски превозни средства в Бирмингам, Великобритания. В същото време тайландският офис на Isuzu обяви началото на производството на модела.

Вижте как изглежда новото Isuzu D-Max EV  >>  >>  >>

Основният потребител на захранвания с батерии пикап ще бъде Европа, която е здраво залегнала в екологичната програма. Новото Isuzu D-Max EV с ляв волан ще пристигне у нас през третото тримесечие на тази година, докато Великобритания ще трябва да почака до февруари 2026 г. за версията си с десен волан.

Isuzu D-Max EV

Снимка: Isuzu

Електрическият пикап Isuzu D-Max EV ще се предлага във версии с кабини с един и половина и два реда седалки, като и в двата случая общата дължина е 5280 мм, а междуосието е 3125 мм. Версията с кабина и половина има по-дълга товарна площ - 1785 мм срещу 1520 мм.

Пътният просвет е 210 мм, ъгълът на заход е 30,5 градуса, ъгълът на отход е 24,2 градуса, а дълбочината на водно препятствие, което можа да преодолява пикапа, е 600 мм. Стандартният размер на гумите е 265/60 R18. Собственото тегло е 2350 кг, товароносимостта е 1010 кг, допустимото тегло на тегленото ремарке е 3500 кг.

Isuzu D-Max EV

Снимка: Isuzu

Задвижването на Isuzu D-Max EV се състои от два електромотора - по един на всяка ос, като и двата работят непрекъснато, с възможност за избор от четири нива на рекуперация и режим "Неравен терен" за тежки офроуд условия. Предният електродвигател произвежда 58 к.с. и 108 Нм въртящ момент, а задният - 132 к.с. и 217 Нм.

Максималната комбинирана мощност е 190 к.с., а максималният въртящ момент е 325 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,1 секунди, а максималната скорост е около 130 км/ч. За да монтират заден електромотор, инженерите е трябвало да се откажат от твърдата задна ос в полза на окачване тип De Dion, което е вид независимо окачване, като листовите ресори са запазени като еластични елементи.

Isuzu D-Max EV

Снимка: Isuzu

Литиево-йонната батерия е с капацитет 66,9 кВтч, а пълното зареждане осигурява пробег от 263 км според цикъла WLTP. Максималната мощност на зареждане с постоянен ток е скромните 50 кВт и отнема около 1 час, за да се зареди батерията от 20% до 80% при тази мощност. Пълното зареждане на батерията с променлив ток с мощност 11 кВт ще отнеме 10 часа.

Базовата версия на Isuzu D-Max EV ще бъде доста богата и ще включва подобрена шумоизолация на кабината, различни електронни асистенти за водача, 7-инчов екран на арматурното табло, 8-инчов мултимедиен екран с поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, двузонов климатик, отопляеми предни седалки, кожена тапицерия, премиум аудиосистема с 6 високоговорителя, предни и задни сензори за паркиране. Цените ще бъдат оповестени преди старта на продажбите.

Isuzu D-Max EV

Снимка: Isuzu