На автомобилното изложение в Женева румънската марка Dacia показа своя прототип Sandrider, който беше представен от новия пилот на марката Себастиан Льоб на щанда на Dacia. Със състезателното бъги Sandrider, отборът на Dacia ще участва за първи път в рали Дакар през 2025 г., преди да се отправи към Световния рали рейд шампионат. Стратегията на Dacia е в пълно съответствие с необходимите условия за участие в Дакар. Румънската марка притежава технологична лаборатория в реални условия, отдадена на мобилността с нисък въглероден отпечатък.

Състезанието ще бъде възможност за Dacia да постави своя фокус върху същественото изпитание сред най-предизвикателния терен. Румънската марка ще се съсредоточи върху своя ангажимент за достъпно намаляване на въглеродните емисии в атмосферата, като Sandrider ще се задвижва със синтетично гориво, произведено от Aramco. Дизайнът на бъгито Sandrider е вдъхновен от обратната връзка на състезателните екипажи от самото начало и е в пълно съответствие с ДНК-то на Dacia.

Dacia Sandrider

Снимка: GIMS

На щанда на автосалона в Женева за първи път пред публика Dacia показва и най-новото поколение на емблематичния си SUV - Duster. Първото поколение на модела дебютира през 2010 г., а второто издание се появи за първи път през 2017 г. С всъдехода Duster марката Dacia разчупи статуквото на пазара на високопроходими автомобили. Моделът е нестихващ успех с над 2,2 милиона произведени броя. Новият Duster от трето поколение е разработен върху платформата CMF-B и е с по-солиден и изявен дизайн.

Новият модел предлага гама от различни двигатели, за да удовлетвори нуждите на всички, включително със задвижване на бензин и пропан-бутан ECO G100 LPG, пълен хибрид Hybrid 140 и мек хибрид TCe 130 с 48-волтова система. Третото поколение на Dacia Duster се предлага със задвижване както на предните колела 4x2, така и с двойно предаване 4x4, с механична или автоматична скоростна кутия. Със стартова цена под 20 000 евро, новата Dacia Duster остава най-добрият в класа семеен SUV, като съотношение качество/цена.

На изложението в Швейцария за първи път е показана и новата Dacia Spring, който се отличава с изцяло нов дизайн на екстериора и интериора. Това е единственият изцяло електрически автомобил в Европа, който тежи по-малко от един тон. Въпреки компактните размери, той остава с най-добрия капацитет на товарене в своя сегмент и многобройни полезни функции.

Новата Dacia Spring е с ново дигитално табло, което може да се персонализира, съдържащо 7-инчов екран пред водача и 10-инчов мултимедиен централен сензорен екран. Новата Dacia Spring е още по-функционална с двигател с мощност 45 к.с. при версиите Essential и Expression и двигател с мощност 65 к.с. при версиите Expression и Extreme. Новата Dacia Spring остава електрическият автомобил с най-добро съотношение качество/цена в Европа.