Новата Dacia Spring получава двупосочно зареждане
Най-достъпният електрически автомобил в Европа е значително модернизиран, но запазва теглото си под 1 тон
Румънската марка Dacia показа модернизирания електрически автомобил Spring. Световната премиера на модела ще се състои след броени дни на автосалона в Женева. До момента от електрическия хечбек са продадени повече от 140 000 бройки. Новата Dacia Spring се отличава с изцяло нов дизайн на екстериора и интериора. Това е единственият изцяло електрически автомобил в Европа, който тежи по-малко от 1 тон.
Вижте как изглежда новата Dacia Spring >> >> >>
Дължината на новата Dacia Spring е само 3,70 метра, ширината е 1,77 метра, височината е 1,52 метра, а междуосието е от 2,42 метра. Въпреки компактните размери, той остава с най-добрия капацитет на товарене в своя сегмент и многобройни полезни функции.
Обемът на багажника е 308 литра, което е доста практично за толкова малка кола. Ако сгънете задната седалка, капацитетът на багажника нараства до 1004 литра. Предният багажник може да побере още 35 литра, което е достатъчно за кабелите за зареждане. Има и няколко отделения за съхранение в цялата кабина, които предлагат допълнителни 33 литра.
Промените в екстериора на новата Dacia Spring са в съответствие с най-новия дизайнерски език на марката, който се вижда на новия Duster. Предницата и задницата са изцяло променени, хечбекът е изгладен и това се улеснява от по-модерна технология за осветление и нови ъглови брони, които са украсени с орнамент, напомнящ карта на града. Има голяма пластмасова облицовка на каросерията и квадратни арки на калниците, за да може малкият електромобил да изглежда по-масивен и здрав.
В зависимост от нивото на оборудване, джантите са с размери 15 или 16 инча. С новата версия на Dacia Spring дебютират и нови цветове- бежово Safari и червено Brick. Външните промени правят най-достъпният електромобил в Европа по-модерен в сравнение с оригиналната версия, която изглеждаше доста по-семпло.
Съществени промени има и в интериора, където новата Dacia Spring има изцяло ново дигитално табло, което може да се персонализира. Пред погледа на водача е поставен 7-инчов цифров инструментален панел, а мултимедийната система се управлява от 10-инчов централен сензорен екран. В кабината вече има преработена климатична система и нов облик на вентилационните отвори. Актуализираният волан е с новото фирмено лого DC на марката Dacia, но по-важното е, че вече може да се регулира на височина. Забелязва си и новият селектор на скоростите, а зад него е добавена стойка за смартфон.
Новата Dacia Spring е още по-функционална с електромотор с мощност 45 к.с. при версиите Essential и Expression и двигател с мощност 65 к.с. при версиите Expression и Extreme. Базовият модел с мощност от 45 к.с. ускорява от 0 до 100 км/ч за 19 секунди. По-мощният електромотор с 65 к.с. ускорява жизнерадостния електромобил от място до 100 км/ч за по-малко от 14 секунди.
Батерията е с капацитет от 26,8 кВтч и е достатъчна за изминаването на над 220 км автономен пробег в комбиниран цикъл, а в градска среда новата Dacia Spring ще предложи над 300 км пробег. Основен фактор за това при електромобила е изцяло новата система за регенериране на спирачната и инерционната енергия, с която е оборудвана колата. За зареждането на батерията от 20 до 80% са необходими 45 минути чрез зарядно устройство DC с мощност 30 кВт. От 7-киловатово AC зарядно ще трябва да изчакате близо 11 часа, докато батерията достигне от 20 до 100%.
Електромобилът се нуждае от по-малко от 14,6 кВтч за изминаването на 100 км. Една от най-интересните новости при Dacia Spring е интегрирането на системата V2L (Vehicle-to-Load) за двупосочно зареждане, която с помощта на допълнителен адаптер дава възможност за подаване на електрическа енергия към външни електрически уреди.
Dacia с гордост подчертава, че новият Spring остава единственият електромобил, предлаган в Европа, който тежи под 1000 килограма. Въпреки че новата версия има повече стандартно оборудване и по-добра технология за подпомагане на водача, за да отговаря на разпоредбите на Европейския съюз, тя наддава само 6 кг. С напълно заредената версия в по-високото оборудване все още тежи само 984 кг.
Новата Dacia Spring е идеален електромобил за тези, които искат транспорт без излишни екстри на ниска цена с нулеви емисии. Компактният електрически модел е маневрен в градската джунгла и перфектно превозно средство за малки магазини, които доставят стоки. Както винаги, Dacia обещава, че новият Dacia Spring ще остане най-достъпният електрическият автомобил в Европа. Цената на новата версия все още не е разкрита, но у нас старата струва от 43 100 лева. Както и преди, Dacia Spring ще се произвежда в Китай.