Френската марка Citroen стана лидер сред брандовете на глобалния производител Stellantis в България, постигайки 1660 регистрации за първите 9 месеца на 2025 година и впечатляващ дял от 37,8% в рамките на групата. Освен това Citroen се нареди сред първите 10 марки на българския пазар, със стабилно присъствие както при леките, така и при лекотоварните автомобили.

Концернът Stellantis увеличи своя пазарен дял през април

За периода от януари до септември 2025 г. марката Citroen отбелязва 4,1% пазарен дял в България, утвърждавайки се като един от двигателите на автомобилния пазар у нас. Този резултат поставя Citroen на първо място сред всички марки на концерна Stellantis у нас, като всяка трета регистрация на автомобил от групата в България е Citroen.

Новия Citroen C3 Снимка: Иван Монев

Заради успехите на SFA Automotive - официален вносител на марките на Stellantis за България, в началото на октомври у нас бяха на посещение висши представители на групата Stellantis. В делегацията участваха Никола Шевалие - мениджър "Продажби и маркетинг" в Citroen Франция и "Европейски вносители", Фабио Кастели - регионален мениджър за България от Stellantis, Оливие Корнюай - ръководител "Европейски вносители" в Stellantis и Кристоф Мюзи, старши вицепрезидент, ръководител "Разширена Европа - 41 държави" в Stellantis.

Новия Citroen C4 X Снимка: Citroen

Присъствието на Никола Шевалие подчерта ключовото значение на българския пазар в стратегията за развитие на Citroen. Посещението на делегацията представлява признание за постигнатите резултати и за стратегическата роля на българския пазар.

"Горди сме, че Citroen постига такива резултати на българския пазар - това ни мотивира да си поставяме още по-високи цели. Вярвам, че посещението на господин Шевалие в България представлява не само знак на уважение към постигнатото до момента, но и ясен ангажимент към бъдещото развитие на Citroen у нас. Синергията между глобалната визия на марката и локалната експертиза на екипа създава предпоставки за още по-силно присъствие и устойчив растеж на марката през идните години", каза Станислав Панчев - бранд директор на Citroen в SFA Automotive.

Станислав Панчев - бранд директор на Citroen в SFA Automotive, представя новия Citroen е-C3 Aircross Снимка: Тони Тончев

Баланс между леки и лекотоварни автомобили

Марката Citroen демонстрира отличен баланс между леките и лекотоварните си модели. От общо 1660 регистрации за първите 9 месеца на 2025 г., леки автомобили са 1226, а лекотоварни са 434. С пазарен дял от 10,43% на лекотоварната гама в националните продажби, Citroen затвърждава позициите си като един от водещите брандове при лекотоварните превозни средства в България и доказва, че марката предлага решения, които съчетават ефективност, комфорт и надеждност - както за бизнеса, така и за ежедневието.

Новия Citroen C3 Aircross Снимка: Citroen

Този резултат беше отбелязан като най-доброто представяне на лекотоварната гама на марката сред европейските ѝ вносители. Устойчивият растеж и положителните пазарни тенденции дават увереност за амбициозни цели до края на 2025 г. и през предстоящата 2026 г., когато се очаква значителен ръст в продажбите и още по-силно присъствие на марката. Това е поредна стъпка към утвърждаването на Citroen като предпочитан избор за българските клиенти - марка, която съчетава характерен дизайн, комфорт и технологични иновации с конкурентни условия и безупречна грижа за клиента.

Citroen Jumpy Снимка: Citroen

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.