С новия Citroen C3 френската компания представи своята визия за бъдещето, в което марката уверено крачи към едно по-практично, по-достъпно и по-комфортно портфолио от модели. И ако C3 ще стане новият бестселър на Citroen, то симпатичният кросоувър C3 Aircross е още по-практичен вариант на популярния хечбек, подходящ за семейството и бизнеса. Новият Citroen C3 Aircross е първият кросоувър в B-сегмента, който съчетава компактни размери и се предлага със 7 места.

Вижте новия Citroen C3 Aircross   >>  >>  >>

Освен това новият модел е един от малкото на пазара, който потвърждава тенденцията за избор на задвижване и се предлага с бензинов двигател, с хибридна система и изцяло на ток. Новият Citroen C3 Aircross има амбицията и качествата да стане сериозен фактор в своя пазарен сегмент с една наистина приемлива цена, на фона на конкурентите си, започваща от 35 233 лева с ДДС. Освен това моделът има сравнително ниски експлоатационни разходи и гаранция от 5 години или 150 000 км.

Citroen C3 Aircross

Снимка: Citroen

Новият Citroen C3 Aircross е рационален, гъвкав, комфортен и модерен кросоувър, който се вписва идеално в съвременното ежедневие и стил на живот. Всичко това ще го прави много предпочитан избор както от семейства, така и от млади двойки. Новият Citroen C3 Aircross е пораснал забележимо и дължината му вече достига 4395 мм, което е с 240 мм повече от предишния модел, а междуосието е 2670 мм или със 70 мм повече. Широчината е 1795 мм, а височината - 1660 мм. Компактните външни габарити позволяват на новия Citroen C3 Aircross да маневрира лесно и бързо да си намира място за паркиране в градска среда.

Предлага избор от 5 или 7 места

Базовата версия е с два реда седалки и 5 места, като обемът на багажника е 460 литра, а със сгънати задни седалки, товарното пространство достига 1600 литра. За Европа и България новият Citroen C3 Aircross се предлага и в 7-местна версия. При нея вторият ред седалки е изместен леко напред, а обемът на багажника зад третия ред е символичните 40 литра. Третият ред се сгъва и образува равен под на багажника, а неговият обем в този случай достига 330 литра.

Citroen C3 Aircross

Снимка: Citroen

Новият Citroen C3 Aircross е претърпял радикална промяна в сравнение със своя предшественик и все повече затвърждава визията си на кросоувър. Второто поколение на модела споделя дизайнерския стил с новия Citroen C3, като оставя в миналото заоблените форми и се трансформира към по-ъгловат, мускулест и напорист стил, но без агресивни черти. Предната му част е вертикална и гордо носи новата емблема на Citroen, допълнена от новите светлини с три светещи сегмента.

Citroen C3 Aircross

Снимка: Citroen

Високият хоризонтален преден капак, широките калници, увеличените следи и солидните форми на каросерията, допълнени със защитните панели над масивните арки на колелата с диаметър 69 см, са характерни форми и детайли за кросоувър. Страничният силует подчертава дългото междуосие, което е най-голямото в сегмента. Вертикалните задни колони на покрива осигуряват прекрасни условия за удобно настаняване на пътниците на третия ред седалки.

Citroen C3 Aircross

Снимка: Citroen

Новите задни светлини са в двата края на купето, подчертавайки широкия корпус, а в долната част на бронята има декоративен елемент в сиво. Каросерията е разчупена чрез опция за двуцветно лаково покритие с контрастен бял или черен покрив, а в екстериора са добавени свежи цветни акценти. Белият покрив контрастира с долната половина на купето, гредите на покрива са бонус за практичност, върху които може да се монтира багажник, а спойлерът отзад добавя доза динамика.

Повече пяна в седалките за по-висок комфорт

Новият Citroen C3 Aircross се предлага в Европа и у нас в конфигурации с 5 или със 7 места и позволява отлична гъвкавост на интериора, като има значително по-голямо вътрешно пространство и повече комфорт за водача и пътниците от предшественика. Повдигнатата стойка на Citroen C3 Aircross улеснява достъпа при качване и слизане и осигурява благоприятна висока позиция на водача, който може да разчита на по-добра видимост.

Citroen C3 Aircross

Снимка: Citroen

Интериорът на новия модел значително се различава от този на предшественика. Обичайните уреди са изчезнали, като вместо това е монтиран компактен инструментален дисплей под самото предно стъкло. В средата на таблото е поставен 10,25-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система, който се свързва безжично със смартфон чрез приложенията Apple CarPlay и Android Auto. Има и четири конектора USB-C, по два за пътниците отпред и два за хората отзад, както и 15-ватово безжично зареждане. Предният панел е направен под формата на широк рафт за малки предмети.

Citroen C3 Aircross

Снимка: Citroen

Водачът може да регулира волана и седалката си докато настрои идеалната си позиция за шофиране. Във височина има голям запас от пространство до тавана, така че зад волана могат да седнат дори хора с ръст 2 метра. Новият Citroen C3 Aircross получава новите седалки Advanced Comfort, които имат няколко сантиметра допълнителна пяна, благодарение на което седите в тях като в кресло. В целия салон има много места за съхранение на различни дребни предмети.

Citroen C3 Aircross

Снимка: Citroen

Достъпът до задните седалки е лесен, тъй като отварянето на вратите е почти на 90 градуса и има огромно разстояние от пода до покрива. В салона на новия Citroen C3 Aircross е предвидено голямо пространство за коленете и за главите на пътниците отзад, така че хората на задната седалка ще пътуват удобно дори до по-далечни дестинации. Ъгълът на наклон на задните седалки също се регулира, така че е лесно да намерите удобна позиция за пътника. На третия ред седалки пространството е ограничено за възрастни, като там могат да пътуват удобно деца или тинейджъри.

Citroen C3 Aircross

Снимка: Citroen

Новият Citroen C3 Aircross предлага три различни варианта на задвижване, като за първи път наред с традиционния бензинов двигател е налична и хибридна версия, както и сравнително достъпен изцяло електрически модел. И трите модификации са с предно предаване. За съжаление новият Citroen C3 Aircross вече не се предлага с разкошния 1,5-литров турбодизелов двигател, наличен при предшественика му.

Най-достъпният вариант е оборудван с 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 100 к.с., съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Този агрегат вече отговаря на изискванията на екологичния стандарт Евро 7 и ще бъде подходящ избор за хората, които правят малък годишен пробег и шофират основно на извънградско.

Citroen C3 Aircross

Снимка: Citroen

Хибридната задвижваща система съчетава същия 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с 48-волтов електромотор с мощност 28 к.с., вграден в 6-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител със системна мощност от 136 к.с. Електрическият мотор се използва успешно за изненадващо много време, особено в града. Той осигурява по-плавно задвижване при по-ниски скорости. При по-високо темпо помага на бензиновия двигател да бъде по-отзивчив и по-пъргав.

Хибридната система осигурява оптимален баланс между пъргава динамика и нисък разход на гориво, като бензиновият двигател работи много гладко и тихо, като на моменти дори не става ясно дали работи или не. Дори когато настъпите газта докрай, хибридната система остава сравнително спокойна. Бензиновият двигател издава по-силен звук, но той не дразни слуха, дори напротив.

Citroen C3 Aircross

Снимка: Citroen

Хибридното задвижване осигурява пъргав старт с електромотора, а на магистралата колата има достатъчно тяга от бензиновия турбодвигател. Основната сила на хибридната система е ефективността, тъй като новият Citroen C3 Aircross Hybrid харчи средно 5,6 л/100 км, но в града той е още по-икономичен и разходът може да падне до 4 л/100 км, което го доближава до показателите на отсъстващия от гамата турбодизелов двигател.

Електрическа версия за града и околностите

Третият вариант на задвижване е изцяло на ток и носи името Citroen e-C3 Aircross. Засега моделът се предлага само с един електромотор с мощност 113 к.с. и въртящ момент от 125 Нм. За кросоувър с тегло от 1504 кг, това е достатъчно да се справи с градските маршрути. Захранването на мотора става от литиево-йонна батерия с капацитет 44 кВтч. Със заредена батерия, Citroen e-C3 Aircross може да измине автономен пробег от около 300 км, като през зимата това са по-скоро 250 км в реалността.

Citroen e-C3 Aircross

Снимка: Citroen

От станция с мощност 11 кВт, зареждането на батерията от 20% до 80% ще отнеме 2 часа и 51 минути, докато на станция за бързо зареждане DC с мощност до 100 кВт, батерията се допълва за 26 минути. През тази година ще се появи версия с по-голяма батерия с капацитет 54 кВтч, способна да измине над 400 км с едно зареждане. В града електрическият Citroen e-C3 Aircross има достатъчно мощност и тяга, за да ускорява динамично от място до 50 км/ч, но от 0 до 100 км/ч са му необходими 12,9 секунди. На магистралата Citroen e-C3 Aircross с лекота достига електронно ограничената максимална скорост от 145 км/ч, като я поддържа без усилия. Моделът остава тих и единствено се чуват шумове от вятъра или от гумите.

Най-комфортната кола в класа си

Новият Citroen C3 Aircross е проектиран да вози меко и всички модификации са получили окачването Advanced Comfort с прогресивни хидравлични възглавници, които го правят вероятно най-комфортната кола при преминаване през дупки, неравности и павирани настилки. Окачването позволява на Citroen C3 Aircross да поема повечето от несъвършенствата по пътя, без да ги предава на пътниците. Компактният кросоувър има пътен просвет от над 20 см, който му дава възможност да се справя с повечето предизвикателства по пътищата, като дупки и неравности.

Citroen e-C3 Aircross

Снимка: Citroen

Подобно на хибрида, електрическият Citroen e-C3 Aircross също има много меко окачване с прогресивни хидравлични възглавници, което поглъща неравностите доста умело и вози много комфортно. Кормилното управление е характерно за кросоувър, без да е много остро и директно, а каросерията не се наклонява в завоите. Сцеплението е повече от достатъчно, а поради ниския център на тежестта заради батерията, кросоувърът е стабилен на пътя. Когато пуснете педала на газта, веднага се усеща, че кросоувърът спира. Това зарежда батерията и се показва на екрана.

Конкурентни цени - между 35 233 и 57 483 лева

Производството на новия Citroen C3 Aircross се осъществява в завода на Stellantis в град Търнава, Словакия, за разлика от предишния C3 Aircross, който се сглобяваше в Испания. Новият Citroen C3 Aircross вече може да се поръчва в България, като цената на версията с бензинов турбодвигател и 6-степенна ръчна скоростна кутия в базовото ниво You започва от 35 233 лева, а в нивото You с пакет Plus струва от 37 988 лева. За хибрида дилърите на Citroen искат минимум 46 288 лева във версията You с пакет Plus и 49 689 лева за най-високото ниво Max.

Citroen C3 Aircross

Снимка: Citroen

Цената на изцяло електрическия Citroen e-C3 Aircross започва от 49 760 лева за базовия модел в ниво You и достига 57 483 лева за най-високото оборудване Max. Докато бензиновата и хибридната версии на Citroen C3 Aircross се предлагат с опция за 7 места, e-C3 Aircross се предлага само с 5 места, но има много място вътре. В салона ще се чувстват напълно комфортно четирима възрастни, с достатъчно пространство за краката и главата отзад, а обемът на багажника от 460 литра е напълно достатъчен.

Citroen e-C3 Aircross

Снимка: Citroen

Технически характеристики

Citroen C3 Aircross Hybrid 136 e-DCS6

Размери

Дължина: 4395 мм

Широчина: 1795 мм

Височина: 1660 мм

Междуосие: 2670 мм

Собствено тегло: 1389 кг

Обем на резервоара за бензин: 44 литра

Двигател

Тип: 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор + електромотор

Работен обем: 1199 куб. см

Максимална мощност бензин: 136 к.с. при 5500 об/мин

Максимален въртящ момент бензин: 230 Нм при 1750 об/мин

Скоростна кутия: 6-степенна автоматична с двоен съединител

Задвижване на колелата: предно

Показатели

Максимална скорост: 193 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 8,8 секунди

Среден разход на бензин: 5,6 л/100 км

Емисии на СО2 на бензин: 127 г/км

Цена на модела с ДДС: 46 288 лева (You с пакет Plus)