Tesla смъква цените си, противно на тенденцията за поскъпване в целия бранш, на фона на признаци за по-слабо търсене на най-големия автомобилен пазар в света, този в Китай, съобщи Ройтерс.

По-евтините модели на американския производител, обявени днес на официалната му китайска страница идват, след като през миналия месец американския производител започна да предлага и застрахователни стимули за клиентите си.

Миналата седмица главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск каза, че "своеобразна рецесия" в Китай и Европа е повлияла на търсенето на нейните електромобили.

Междувременно данни показаха, че китайските продажбите на дребно са нараснали с 2,5 процента през септември, оставайки под прогнозирания ръст от 3,3 процента, както и под августовското увеличение на показателя с 5,4 процента.

Анализатори алармират за нарастващо пренасищане на складовите наличности в Китай, където продажбите на автомобили се забавиха през септември, а продажбите на електромобили се повишиха с най-бавния си темп от пет месеца. Американската компания и някои нейни китайски конкуренти повишиха цените за моделите си на няколко пъти от миналата година досега, тъй като разходите им за суровини нараснаха.

Tesla също така редовно коригира цените на автомобилите си в Китай, включително и ги намалява, като отразява държавното субсидиране за автомобилите си. От Tesla са съобщили пред Ройтерс, че коригират цените си в съответствие с разходите. Използването на капацитета на гигазавода й край Шанхай се е подобрило, докато веригите за доставки остават стабилни въпреки икономическото въздействие от строгите китайски пандемични ограничения. Това води до по-ниски разходи за Tesla, посочват от компанията.

Началната цена за седана Model 3 бе намалена до 265 900 юана (36 727 долара) спрямо досегашната цена от 279 900 юана. Тези, които искат за закупят спортния Model Y трябва да заплатят 288 900 юана, или с 28 000 юана по-малко в сравнение с предишната цена. Компанията на Мъск модернизира шанхайската си фабрика по-рано през годината, което разшири седмичния производствен капацитет на съоръжението до около 22 000 автомобила спрямо около 17 000 през юни.

Tesla достави 83 135 произведени в Китай електромобила през септември, което е 8-процентово увеличение спрямо август, с което постави рекорд за производството на фабриката си в Шанхай. Анализаторите на "Чайна Мърчантс Банк Интернешънъл“ (China Merchants Bank International - CMBI) обаче предупредиха, че идната 2023 година ще донесе повече конкуренция в сектора на електромобилите. Те очакват ръстът на продажбите на електрически и хибридни автомобили на комбинирана база да намалее под 50 процента.