В края на август 1862 г. 25-годишният младеж се завръща в родния си град Рюселсхайм и създава собствена работилница в къщата на родителите си, въпреки съпротивата на баща му, който няма никакъв интерес към шевните машини.

Сглобяването на първата шевна машина отнема месеци. Майсторът шивач Хюмел от Рюселсхайм я купува и я поддържа в експлоатация в продължение на 40 години. Още тогава мотото на компанията е „Opel, надеждният“. През 1863 г. Адам Опел създава първото си собствено производствено съоръжение тип поточна линия в изоставения краварник на чичо си. От Париж се доставят стомана, совалки, игли и цели шевни машини за препродажба. По-късно пуска рекламна обява и Адам наема първият си служител. Opel не само създава шевни машини, но и търгува успешно с тях.

През следващите години бизнесът с шевни машини процъфтява и производството на Опел се развива. През 1868 г. той построява нова фабрика на два етажа включваща производствена зала, парна машина и прилежаща жилищна и административна сграда. По това време в младата компания работят 40 човека.

През 1886 г. 18 000 машини напускат завода. Компанията става един от най-големите производители на шевни машини в Германия и започва да изнася продукция в други страни в Европа.

По време на пътуване до Париж през 1884 г. Адам Опел решава да закупи един от новите и много популярни във френската столица велосипеди.

Месеци по-късно първият модел велосипед разработен от него напуска фабриката в Рюселсхайм. До 1890 г. са продадени 2 200 двуколесни превозни средства. Петимата синове на Адам и Софи са най-добрите посланици на собствената си кауза с над 550 победи в състезания с велосипеди. През 20-те години на 20-те век Opel става най-големият производител на велосипеди в света.

Решителната стъпка в историята на компанията се случва след смъртта на Адам Опел през 1895 г., когато петимата му синове стартират производството на автомобили през 1899 г.

През 1906 г. е произведено 1000-то превозно средство. Окончателният пробив идва през следващата година, когато автомобилният производител от Рюселсхайм е избран за доставчик на императорския двор. Въпреки това, Opel се ангажира с демократизирането на автомобила, правейки го достъпен за хората, с малкия модел 4/8 к.с. „Doktorwagen“ през 1909 г.

През следващите десетилетия Opel се превръща в един от водещите автомобилни производители в света.