Limo ще бъде пуснат първо в Мадрид в края на юни, а след това и в Париж през есента, предаде Франс прес.

Генералната директорка на Mobilize Клотилд Делбос уточни, че новият модел ще се предлага на компании от сектора и шофьори, работещи за своя сметка, посредством комплектна формула, включваща автомобила, поддръжката, застраховката, съдействие за зареждането и гаранция през целия период на договора. "Лимо" са произведени в Китай и имат автономен пробег 450 километра. Колите могат да се взимат под наем по договори от минимум три месеца до максимум три години.

Първите модели ще бъдат пуснати през юни в Мадрид, където Mobilize е подписал договор с услугата за наемане на автомобили с шофьор от туристи Vecttor, филиал на групата Cabify. В Париж пускането им в експлоатация е планирано за есента. Други европейски страни като Италия, Германия и Нидерландия ще последват през 2023 г., посочи Лоранс Бешон, директорка на отдела за мобилни услуги в Mobilize.

Абонаментната цена ще се различава в отделните градове в зависимост от местните разходи за поддръжка. В Париж тя ще бъде 1499 евро на месец.

Новата оферта се появява на пазара в момент, когато пътническият транспорт силно се променя, принуждавайки шофьорите на таксита да преразгледат начина си на функциониране и икономическия си модел. "Големите европейски градове започват да ограничават достъпа в централните райони за неелектрически автомобили, така че секторът се сблъсква с нови регламенти", подчертава Лоранс Бешон.

В същото време секторът на такситата и автомобили под наем с шофьори е в пълен подем, като се очаква пазарът почти да се удвои до 2030 г., допълва тя. Renault, която пусна марката си Mobilize в началото на 2021 г., иска да засили позициите си в сектора на наемане на коли, към който се стремят много автомобилостроители в контекста на стагнация на продажбите.

Френската група планира да пусне три други автомобила, които да се наемат чрез абонамент: Duo и Bento през 2023 г. и транспортен търговски автомобил Hippo през 2026 г., предназначен за доставки в града.