През 2017 г. автомобилният гигант Volkswagen представи концепцията си за модела ID.Buzz на Северноамериканското международно автомобилно изложение в Детройт.

Следващите пет години бяха изпълнени с повече трудни моменти, отколкото можеше тогава да се предположи, но сега чакането най-накрая приключи.

Електрическият ван ID.Buzz дебютира в пътническа и в товарна версия, а около 2025 г. се очаква да излезе на пазара в Калифорния и като кемпер. Това съобщи специализираният автомобилен сайт motor1.com.

Наподобяващото кутия превозното средство всъщност е интересно и смело предложение. Моделът е продължение на легендарната първа серия Volkswagen Transporter, известна още като Bulli. Дали носталгията ще помогне на ID.Buzz да отговори на очакванията на публиката предстои да се разбере.

Стандартният и пътническият трябва да се появят в Европа тази есен, след като производството започне в Хановер. Германският автомобилен концерн ще пусне вана и на пазара, но не преди 2023 г.

Като електрическо превозно средство, базирано на платформата на Volkswagen за електрическо задвижване (MEB) първоначално ID.Buzz ще се предлага само със задно задвижване осъществявано от електрически двигател с мощност 201 к.с. и въртящ момент от 310 нютон метра (Nm). Той ще черпи необходимата му енергия от батерия с капацитет 82 киловат часа (kWh) с нетен капацитет от 77 киловат часа. "Фолксваген" вече съобщиха, че по-силна версия на модела ще бъде пусната по-късно, като се очаква тя да има мощност около 300 к.с. и системи за изпращане на мощността към четирите колела (AWD).

Ванът е дълъг 4,7 м, широк 1,9 м и 1,9 м висок. Междуосието му е 2,98 м.

Стандартният ID.Buzz ще има товарно пространство до 1121 литра, докато пътническият вариант ще бъде над 3900 литра.

Максималната му скорост ще е електронно ограничена до 145 км/ч, а радиусът му на завой ще е малко над 11 метра.

Ще поддържа "Програмиране по въздуха" (over-the-air updates) - безжично разпространението на нов софтуер и конфигурационни настройки.

Пътническият модел ще има три седалки отпред и преградна стена зад тях. Тъй като ще има по-голяма батерия, той ще предлага двупосочно зареждане, но само за захранване на тостер, ръчни инструменти и други дребни електроуреди. Няма да поддръжка функцията за зареждане от превозно средство на друго превозно средство.

Товароносимостта на модела ще е 750 килограма. Ще е оборудван с електрически разгъващ се теглич, електрически врати на товарното помещение и място за съхранение под седалката на пътника, търговският модел ще представлява олицетворение на практичност.