Престижната марка, чиято емблема е изправен на задните си крака кон, е доставила 11 155 автомобила през 2021 година - с 22,3 процента повече от 2020 година, но и с 10,1 на сто над предпандемичната 2019 година.

Оборотът й е нараснал до 4,27 милиарда евро (+23,4 процента) за една година и с 13,4 на сто спрямо 2019 година. Чистата печалба е достигнала 833 милиона евро спрямо 609 милиона предходната година, сочат данни, цитирани в комюнике на компанията.

"Рекордните финансови резултати за 2021 година показват за пореден път силата на нашия бизнес модел", изтъкна новият президент и главен изпълнителен директор Бенедето Виня, експерт по електронни чипове, поел управлението на групата през септември.

Ferrari отчита двуцифрен растеж във всички райони на света: увеличение на поръчките с 14 процента в Европа - Близък изток - Африка, с 21,8 на сто в Северна и Южна Америка и скок от 97,1 на сто в региона Китай - Хонконг - Тайван.

Приходите на компанията от продажба на автомобили и части са се увеличили с 26 процента до 3,57 милиарда евро през миналата година. Постъпленията от спонсорства са нараснали с 10,4 на сто до 431 милиона евро благодарение на по-благоприятния календар на "Формула 1".