Както вече писахме, Volkswagen разработва проекта Trinity, с който ще предложи нова архитектура за електромобили, радикален способ на производство и високо ниво на автономни технологии за бъдещия си флагман. Бъдещият автомобил обещава да е с доста силни характеристики и голям пробег, както и с много простор, предава Auomedia.

Въпреки високите цели пред германския производител, новият върхов електрически седан няма да е прекалено скъп: според шефа на VW Ралф Брандщатер, цената на бъдещия флагман се очаква да бъде около 35 000 евро. Изявлението си мениджърът направи пред германски медии.

Пред изданието Welt am Sonntag, Брандщатер обяви, че бъдещият електромобил, който ще е крайният резултат на Project Trinity ще е "динамична и семпла кола, с дължина над 4 метра". За сравнение, Tesla Model 3 е дълга 4,7 метра. Целта на Volkswagen ще е моделът да има автономни технологии от Ниво 3, което ще рече, да може да се управлява сам при определени условия, но все пак да изисква константно наблюдение от страна на човек.

В скорошно изявление на ръководителя на Volkswagen Group Херберт Дийс, бе споделено, че Project Trinity ще "революционизира Volkswagen". Тогава, шефът на групата не даде подробности какво прави проекта толкова специален. Част от процеса, според запознати, ще са големи обновления в завода във Волфсбург, Германия. Производителят разполага високо автоматизирани мощности, с които един автомобил може да се асемблира за около 10 часа, което е наполовина от времето, нужно за настоящата продукция.

Проектът Trinity е свързан с проекта Artemis на Audi, чиято цел е да бъде създаден електромобил с високо автоматизиран електромобил. Макар двата проекта да са базирани на различни технически платформи, те използват същия производствен подход или новия, така наречен "гръбнак на групата", според Брандщатер.

Audi искат да са готови със сериен електромобил от проекта Artemis през 2024 г. Той няма да е флагман за марката, който да е над A8 или Q7, а прототип може да очакваме още тази есен на изложението в Мюнхен, което замени това във Франкфурт.