Първоначално се планираше нейната премиера да се състои на автосалона в Женева заедно с хечбека, но епидемията он коронавирус провали тези намерения, предава Automedia.

Четиривратото Audi A3 се оказа копие на A3 Sportback само наполовина – до средните стойки. Седанът е поучил напълно нов дизайн на задната част, който е в стила на по-големите модели с 4 врати на марката. Коефициентът на съпротивление на въздуха е 0,25, което е с 0,04 по-добре от предшественика.

Вижте как изглежда моделът >> >> >>


Леко са промени и габаритите. Седанът е с 15 см по-дълъг от новия хечбек и с 4 см по-дълъг от предишното поколение с 4 врати. Въпреки това, обемът на багажника си остава същият 425 литра (380 литра при хечбека). Увеличението на височината е само 1 см, а на широчината – 2 см. От Audi уточняват, че пространството над главите на предните пасажери е 2 см, тъй като седалките са поставени по-ниско.

Интериорът на четиривратия модел е аналогичен на Audi A3 Sportback и е ориентиран към водача. В базовото оборудване са включени 10,1-инчов дисплей на мултимедийната система и 10,25-инчов виртуален приборен панел. Срещу доплащане се предлата 12,3-инчов приборен панел и допълнителен проекционен дисплей.

Самата мултимедия осигурява достъп до гоям брой онлайн-сервизи, включване към интернет чрез точка Wi-Fi, взаимодействие със смартфони, работещи с Apple CarPlay и Android Auto, гласовия помощник Alexa на Amazon и много друго. Предлага се и Audi connect key – възможност за замяна на ключа за запалване със смартфон. Увеличен е и броят на асистентите на водача, които заедно осигуряват автопилот от второ ниво.

При старта на продажбите седанът Audi A3 ще получи 3 мотора по избор. Базовата версия 35 TFSI получава 1,5-литров мотор със 150 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. Ще има и вариант с роботизирана трансмисия, която ще получи стартер-генератор, захранван от 48-волтова мрежа и осигуряващ допълнителни 50 Нм.

За 2,0-литров дизел, също ще се предлага подобна система. При него засега мощността е 116 к.с. Ще има и още един бензинов турбомотор с 3 цилиндъра и 110 к.с. (той също ще се предлага като умерен хибрид, но със 7-степенна роботизирана скоростна кутия). На по-късен етап трябва да излязат версии със система за задвижване на четирите колела, пълноценни хибриди, както и „горещи“ модификации – S3 и RS3, които ще развиват съответно 310 и 400 к.с.

Audi предлага и избор и на окачването още на старта на продажбите. Седанът ще бъде достъпен със стандартни пружини, в спортен вариант и с адаптивни амортисьори. Ще има и система Audi Drive Select, която позволява избор между няколко режима на твърдост. Тяхната промяна ще стана от салона.

Поръчки за новото A3 седан дилърите на Audi започват да приемат в края на април. Версията A3 35 TFSI стартира от 29 800 евро, докато хечбекът със същия мотор и оборудване струва минимум 27 700 евро.