През март пазарът на нови автомобили в Германия отчете спад с 38%, като в страната бяха продадени едва 215 119 нови автомобила. Причината е ясна – пандемията от коронавирус, която доведе до затварянето на всички автомобилни заводи в Европа и напълно блокира икономиките на континента.

Оказва се, че 164 от продадените нови коли в Германия са от марката LADA, като именно руският производител е единственият, който записва ръст на продажбите. Това се случва, малко след като компанията АвтоВАЗ обяви, че няма да развие експорта си в Европа.

Още по-любопитното е, че в Германия март руската компания е продала повече нови автомобили Alfa Romeo, чийто резултат е 151 бройки. На италианската компания не помагат и излизането на пазара на новите Giulia и Stelviо.

От руските модели с най-голяма популярност на германския пазар се ползва LADA 4X4 – 124 продажби. Другите два предлагани автомобила - „Веста“ и „Гранта“, съответно отчитат 28 и 12 реализирани бройки.