44 |
3
Продават ”Чайката” на Брежнев (снимки)
Лимузината возела вожда на СССР може да бъде ваша за само 120 000 евро.
Уникални ретро автомобили от СССР често се срещат за продажба не само в Русия, но и в бившите съветски републики, както и в доста европейски държави, предава Automedia.
Този екземпляр, който си търси нов собственик в германския град Хайлброн, обаче няма аналози в световен мащаб и наистина е музеен експонат. Работата е в това, че този ГАЗ-14 “Чайка" има сериен номер 000001.
Вижте как изглежда "Чайката" на Брежнев >> >> >>
Той напуска поточната линия през 1976 г., докато автомобилният завод в Нижни Новгород започва официалното производство на този модел едва на следващата година.
Целият СССР познава легендарната вишнева на цвят "Чайка", защото тя е подарена на тогавашния председател на ЦК на КПСС Леонид Брежнев на рождения му ден.
Как този автомобил се е озовал в Германия и кой е неговият собственик, засега не се знае.
Фактите обаче са неоспорими. Автентичността на екземпляра се потвърждава от заводската табелка, на която са изписани годината на производство, модела и серийния номер, както и от специален документ, в който е посочено името на предишния собственик.
Автомобилът е оборудван с оригиналния си V8 двигател, чийто обем е 5526 кубика. Двигателят развива мощност от 220 конски сили и 460 Нм максимален въртящ момент, като работи в тандем с 3-степенна автоматична трансмисия. Пробегът е само 72 588 километра. Настоящият собственик иска за колата 120 000 евро.
Този екземпляр, който си търси нов собственик в германския град Хайлброн, обаче няма аналози в световен мащаб и наистина е музеен експонат. Работата е в това, че този ГАЗ-14 “Чайка" има сериен номер 000001.
Вижте как изглежда "Чайката" на Брежнев >> >> >>
Той напуска поточната линия през 1976 г., докато автомобилният завод в Нижни Новгород започва официалното производство на този модел едва на следващата година.
Целият СССР познава легендарната вишнева на цвят "Чайка", защото тя е подарена на тогавашния председател на ЦК на КПСС Леонид Брежнев на рождения му ден.
Как този автомобил се е озовал в Германия и кой е неговият собственик, засега не се знае.
Фактите обаче са неоспорими. Автентичността на екземпляра се потвърждава от заводската табелка, на която са изписани годината на производство, модела и серийния номер, както и от специален документ, в който е посочено името на предишния собственик.
Автомобилът е оборудван с оригиналния си V8 двигател, чийто обем е 5526 кубика. Двигателят развива мощност от 220 конски сили и 460 Нм максимален въртящ момент, като работи в тандем с 3-степенна автоматична трансмисия. Пробегът е само 72 588 километра. Настоящият собственик иска за колата 120 000 евро.