Автомобилът е разработен през далечната 1939 година по поръчка на Volkswagen за състезанието Берлин - Рим. Заради Втората световна война тази надпревара не се провежда, но колата вече е факт.

Автомобилът е построен с много възли и агрегати от KdF-Wagen и се явява нещо като състезателна версия на VW Kaefer. Няколко години по-късно на тази база се прави и култовото Porsche 356. Porsche Type 64 разполага с каросерия от авиационен алуминий, а мощността на двигателя е увеличена от 24 на 32 конски сили, предава факти.бг.

Вижте как изгледа най-старото Porsche в света >> >> >>

След началото на Войната единственото построено Porsche става собственост на Германски трудов фронт. Това кара Фердинанд Порше да направи още два екземпляра, които са завършени през декември 1939-а и юни 1940-а, съответно. За машината с номер 3 е използвано шасито от първата кола, която междувременно претърпява авария.

Именно този трети автомобил преживява войната, след което е регистриран в Австрия. Фердинанд Порше лично му слага надписа Porsche през 1946-а.

През годините колата сменя още двама собственици, но и днес се намира в напълно оригинален вид. Тази кола се смята за най-значимата в историята на марката, а по предварителни данни цената на предстоящия търг може да надхвърли $20 млн.