Коментари - Volkswagen обяви пробив в горивните клетки | Авто.dir.bg
Коментари
Ако това е вярно и може да бъде внедрено бързо, то Фолксваген ще спечелят технологичната война и ще сложат в малкия си джоб Форд Т :)
Проблемите са два. Цената и трудното насищане с места за зареждане. При електромобилите зарядните се изграждат по-лесно, а и можеш да си го зареждащ в къщи. Имаше някакво споразумение между BMW и Toyota - BMW помага за станции в Германия, срещу което получава технологията на Mirai. Но не зная до къде стигна. На пътя съм виждал Mirai само в скандинавието. Освен това все пак си е ДВГ - няма я тази плавност и тишина на електрическия двигател.
Горивна клетка е измамно име - да свързва се водород с кислород и се отделя топлина. Но не тази енергия се използва. За да взаимодейства, водорода трябва да премине през мембраната, за която се говори, но тя пропуска само протони. Електроните преминават по друг път и задействат електрически двигател.
Темата ми е любопитна и винаги ми е странно колко хора се изказват за хибриди и електромобили без да имат елементарна идея от тях. Та написах провокативно последното изречение и направо се учудвам, че пише някой, който знае за какво става въпрос.
Поне три са проблемите. КПД на горивната клетка на водород е към 50%. Като прибавиш разходите по производството на водорода стават оптимистично 25%.
Процеса е точно обратното на електролиза.Най-общо казано като използваш ток може да разградиш водата на водород и кислород. В случая се опитват да направят обратния процес и да се получи в резултат ток.
Volkswagen обяви пробив в горивните клетки
Volkswagen може да осъществи революция при водородните автомобили.
Обратно в новината