Коментари - Китайската заплаха за Tesla | Авто.dir.bg
Коментари
Защо не? Тесла са отворили много от патентите си, точно за да стимулират индустрията да тръгне в тази посока. Все пак има известно подценяване към китайците, както имаше и към корейците, а преди това и към японците ... Все пак мисля, че Тесла още дълго ще бъде водач и едва ли точно китайци ще ги изместят. Още повече, че този автомобил е грозен бе ...
От Китай и лан кабел не трябва да си купува човек :)... прав си... затова кабелите... лан кабелите... шъ са от... работилницата в микре...
Това е новина шега - за нормалните бели хора трябва в Европа, Америка, Австралия нищичко да не се произвежда, че да посегнат към жълтурско.
Ел. коли на батерии са вече морално остарели - имат само недостатъци спрямо водородните. Тойота вече пусна серийно модел. Хонда и Мерцедес пускат от 2017. Тесла има хубав дизаин и 'епълски' меркетинг , но ако не се ориентират навреме към водорода ще фалират!
Много ми е интересно как хора които никога дори не са карали ел. кола, се извадиха такива експерти на тази тема. Аз имам ел. кола и не виждам никакви недостатъци. Зарежда се в къщи само за няколко часа, а за по-дълги растояния, има бързо зарядно устройство което пълни батерията за 15 минути. И ако кажеш че в България няма бързи зарядни, тогава ми кажи колко станции за водород има, и колко мислиш че ще струва изграждането им? Ток има навсякъде, а водород не. Водородните коли са още далеч от пазара, докато ел. колите са вече реалност.
Като не разбираш къде се навираш ? 1. Водородната кола съшо е ел. кола, само че вместо батерии има водородна клетка. 2. Водородната кола се зарежда за 1 мин и има пробег 600км - тия батерии се зареждат часове и имаш пробег не повече от 300км! 3. Зимата на студено батериите са просто неизполваеми! 4. При положение ,че водорода е най-разпространения елемент на земята , да ми говориш,че няма откъде да си произведеш САМ вкъщи Н2 е дебилизъм. Нужен ти е само ток и вода. 5. За производството на литиевите батерии отиват повече ресурси и се замърсява повече отколкото всеки друг автомобил на бензин! 6. Батериите са скъпи и имат живот средно 5 години (зависи колко често ги зареждаш). След това трябва да си купиш нови. Които струват 70% от колата. Още искаш ли ? Карай си колата със здраве и след 5 години когато над 50% от колите ще бъдат водородни пак ще си говорим!
Производството на Н2 е лесно и евтино. Питай който искаш химик. "тъпкат" го в резервоара. Имаш гугъл - прочети за Тойота Мурай (бъдеще на японски)! Вече се произвежда серийно. 50 000 бройки ще произведът тази година!
Не е редно да с е слагат камери вместо огледала..камерите с е ползват з а нанасяне на тежки недопустими увреждания на огромни региони. .да не с е слагат и контролирани от извънземните скенери вместо доказано безопасни жълти фарове.. Стъкления покрив е опасен за здравето ..
5. За производството на литиевите батерии отиват повече ресурси и се замърсява повече отколкото всеки друг автомобил на бензин! Много важен довод срещу всеки смешник еколог! Същото приказваха и за енергоспестяващите лампи, направиха си парите, после се оказа, че цената да ги рециклираш е повече от икономията. И това е основен принцип: в глобален план е много по екологично да караш подържана 20 годишна кола вместо да смениш четири на 5 години!
"1. Водородната кола съшо е ел. кола, само че вместо батерии има водородна клетка." Аз пък си мислех че водородната кола има ядрен реактор а не електрически мотор. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ "2. Водородната кола се зарежда за 1 мин и има пробег 600км - тия батерии се зареждат часове и имаш пробег не повече от 300км!" Прав си за водородните, зареждат се за 1 минута (нямам опит с това), но не си прав за батериите. В момента бързите зарядни (с 400 волта прав ток) зареждат с 120 киловата (а е възможно да достигнат 350 киловата). Моята кола минава 8 км за киловат/час, но да кажем средно 6 км, значи за 600 км ти трябва батерия от 100 киловат часа. Това означава че с най-бързото зарядно ще се зареди за по-малко от 20 минути. Това дори няма значение защото никога няма да ти се случи да зареждаш батерията от 0%. Това е защото зареждаш вкъщи. Представи си, сутринта ислизаш с пълна батерия, караш цял ден и изминаваш около стотина километра, прибираш се вкъщи, включваш в контакта, и на другата сутрин пак е пълна батерията. Главната разлика между електрическите коли с батерия и всички други коли е че "резервоара" винаги е пълен, а не като бензиновите коли, които караш докато не се изпразни резервоара и чак тогава зареждш. Не можеш да си представиш какво удобство е това. Водородните коли никога няма да можеш да ги зареждаш вкъщи, така че и тези на батерии имат предимство.
"3. Зимата на студено батериите са просто неизполваеми!" И тук не си прав. Вярно е че капацитета пада, но само с 10-15%. Знам го от опит. Това е далеч от неизползваемо. Ако беше така както казваш, тогава в Норвегия нямаше Тесла да са толкова популярни. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ "4. При положение ,че водорода е най-разпространения елемент на земята , да ми говориш,че няма откъде да си произведеш САМ вкъщи Н2 е дебилизъм. Нужен ти е само ток и вода." Знам че е най-разпространения елемент на замята, но в момента няма инфраструктура за разпространяване. А това че всеки ще може сам да си го произвежда в къщи е просто абсурдно. Също така ми кажи колко ток трябва да похарчиш за да произведеш достатъчно водород за 100 км пробег на водородна кола. Аз не съм запознат с процеса но съм сигурен че ти можеш да ме просветиш. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ "5. За производството на литиевите батерии отиват повече ресурси и се замърсява повече отколкото всеки друг автомобил на бензин!" Отново, колко тона виглерод изхвърля процеса за производство на батерии? Бензиновите коли знаем колко горят средно. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ "6. Батериите са скъпи и имат живот средно 5 години (зависи колко често ги зареждаш). След това трябва да си купиш нови. Които струват 70% от колата." Прав си, батериите са скъпи, но цената им пада, в момента е около $200 за киловат час, значи $200 х 60 = $12 000, по-макло от 50% от стоиността на колата. И това е на сегашните цени. Второ, батериите имат гаранция за 8 години, така че до тогава не се знае колко ще струва да ги смениш.
"Още искаш ли ? Карай си колата със здраве и след 5 години когато над 50% от колите ще бъдат водородни пак ще си говорим!" Да, искам още. Всъщност ми е много приятно да си упражнявам българския, за което нямам възможност често. Не ме разбирай погрешно, знам че водородните коли имат предимства, особенно в сравнение с бензиновите, но електрическите на батерия не са морално остарели. Също не съм съгласен че до 5 години 50% от колите ще са на водород. Мисля че срока ще е доста по-дълъг. Но дори и ако приемем 5 години, какво ти пречи до тогава да караш електрическа кола, пък когато водородните са масово разпространени тогава си вземи водородна. Това бих направил аз. За всекидневните нужди, електрическата кола на батерия е пре-достатъчна. За дълги пътувания, си ползвай водородната. И последно, в Калифорния, където живея в момента, почти никой не купува колите, повечето хора ги взимат на лизинг за 3 години. Моя лизинг струва $150 на месец, за 3 години. Това е по-евтино от бензина който харчех с Субару Форестър. След 2 години като изтече, само връщам колата в на Дженерал Моторс и взимам нова. По този начин внушаването на батерията не ми е проблем. Знам че в България нещата стоят по друг начин, но дори и там има потенцял за ел колите на батерия, и при това за много години напред.
Хареса ми младежкият жар и ентусиазъм ,но не може да си правиш водород в домашни условия.
Хич не ти е ясна материята. Изписал си куп глупости по нагоре. Сигурно щото живееш в Калифорния. В момента тия 'мотокари' дето си ги купувате нямат нито 1 предимство пред водороден автомобил. Да , в момента няма изградена инфраструктура за зареждане за водород. Но това МНОГО бързо, евтино и лесно може да се промени. Иначе за Калифорния , Тесла на лизинг не е лоша алтернатива пред бензинова кола. Ако си сам. Те семеен модел нямат.
Китайската заплаха за Tesla
Китайската компания LeEco, позната и като LeTV има амбицията да отнеме лидерството на Tesla в света на луксозните електромобили.
Обратно в новината