Експерти: Кросоувърите нямат бъдеще

Cтaтиcтикaтa пoкaзвa, чe крocoувъритe и SUV-тaтa вoдят бeзaпeлaциoннo в прeдпoчитaниятa нa купувaчитe. Прoизвoдитeлитe oбaчe нaричaт тoвa изкривeнa тeндeнция.

Обратно в новината

Коментари - Експерти: Кросоувърите нямат бъдеще | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Пазара ясно им показва ама те си верват......... Като цяло SUV е глупаво решение и не е добре решено от към обем. Но е по-добре от тотално безмисления седан! Има въздух вътре и има по-голям просвет. Докато в седанчето си тотално като в консерва. Бъдещето е на големите коли, а не на сапунерките.

На автобусите например. Да има място за главата и за краката и за ....

Големият просвет не е някакъв страшен плюс. Голям просвет значи висок център на тежестта, което значи по-нестабилен автомобил. Модата няма как да пребори физиката. Ако на човек не му трябва проходимост, големият просвет е съмнително решение.

нямат бъдеще!

И аз дълго време отхвърлях идеята за SUV, просто защото като пътно поведение по-ниските коли са по-добри - нисък център на тежестта, по-леки са, по-добра аеродинамика и т.н. - все неща, за които няма как да се спори. С възрастта обаче позагубих интерес към по-спортното шофиране, задомих се, имам дете. След много "за и против" си взех кросоувър. И повече не бих се върнал на стандартен хечбек :) Ако живеех в друга държава, може би нещата биха били по-различни, но за нашите улици и пътища се изисква по-голям просвет, вече мога да минавам през средно-статистическите софийски кратери, без да мисля дали няма да си оставя картера. Някой ще каже, че едно комби с по-висок просвет върши същата работа: да, така е, но пък там големината на багажника е постигната чрез удължаване, а в последно време се намира все по-малко място за паркиране, улиците са тесни за маневриране и дългото комби се явява проблем. При кросоувъра обем е постигнат на височина и на практика имам следа като на хечбек, но с доста повече багажно пространство и много повече усещане за място за мен и пътниците от едно комби или седан. Отделно с това дойде и по-меката возия, която за човек като мен, който има и проблеми с кръста, дойде добре-дошло. Колата има някакво измислено 4х4, но все пак върши работа и зимата няколко пъти, когато имаше сняг, успявах да влизам на стръмния ни паркинг, където предишни години съм закъсвал. И не на последно място, влизам доста по-лесно в колата, не се налага толкова много да се навеждам. Имам и по-добър поглед над пътя. Не хваля кросовърите! Естествено недостатъците, с които започнах, си ги има. Но за България и особено София с тесни улици и малки парко места, както и за семейни хора, които не търсят супер спортно поведение и влизане в завоите с 200 км/ч, са едно доста разумно решение.

Големия просвет те кара да караш по-внимателном като знаеш, че колата ти не се предтавя добре на завоите.

май забравят за комбитата, които отдавна не са катафалки, а доста спортно изглеждащи; като го вземеш и с 4х4, излиза че взимаш най-доброто от "двата свята"

За всеки влак си има пътници. Важното е човек добре да си осъзнава нуждите и да не се води по масовката.

За Германия и Франция може и да не е ама за такива талибанкси държави като нашата си е + и то голям!

са продадени 1 000 000 ес-ю-вита и тенденцията е нагоре. Инфо от Auto motor und sport.

сигурно от 15 години карам СУВ/Кросовъри и повече никога няма да си купя седан, просто няма място за сравнение - комфорт, сигурност, пространство, багаж, единственото "преимущество" на седаните беше, че са по-спортни и бързи, но в последните години вече има СУВ/Кросовъри, които изобщо не отстъпват на седаните, така че не смятам, че скоро тази тенденция ще се промени

е да изчезнат, те са хибридна измислица. Де факто нпмат нищо обящо с високопроходим автомобил. и са много по нестабилни от нормален., взели са лошото от два различникласа! При Порше се вижда най добре. Колите им са много скъпи а сува без пари . Причината - просто не става!

Обективно погледнато пространството и сигурността на един седан са повече ... но поради факта че са по-високи СУВ_овете дават лъжливо чувство за това. Относно комфорта - ами каквото си вземеш като модел и ниво на оборудване ... но само да напомня че най-луксозните автомобили все още са седани ;)

Tук говорят за масовост . Да , има хора за които един СУВ би бил обективно по-удобен, практичен и смиследн от един седан, но те са малцинство. Мнозинството (ама огромното мнозинство) ползва СУВове за града и магистралата, което си е чиста форма безумие и както казваш водене по масовката с лъжливата вяра, че СУВовете са по-безопасни.

Когато "експерти" от този ранг започнат да правят подобни изказвания означава, че нещо не им излизат сметките с даден продукт и се стремят да променят нагласата на клиентите към по-изгоден продукт. Младото поколение, което предпочита седаните, просто няма възможност за SUV-та, което е и нормално разбира се. До скоро карах предимно седани и тук-таме някой хечбек. Преди известно време си купих SUV-че и в началото ми беше малко терсене, признавам си, но след това....няма място за сравнение. Има много подробности в решението за покупка на даден вид автомобил разбира се! Страна, пътища, климат, семейно положение, много важното лично предпочитание и т.н. Но, най-важното е да се кара разумно! Другото е въпрос на предпочитания!

Ти спазвай ограниченията и карай разумно и тогава надали по-високия център на тежестта ще ти е проблем. За пистата - добре, ама тук говорим за нормалните пътища

Все още масово хората не могат да си позволят да имат отделна кола за града, за магистралата, за почивка, за уикенда, за планината, за извън пътя, за зимата и за пистата... И затова масовия избор е SUV

Проблема е прдполагам друг.Седан хибрид излиза по ефтино от СУВ хибрид.Истиски СУВ- не Дачия например, 4х4 струва скъпо във всяко едно отношение и не е по джоба на всеки.Така че проблема е финансов както винаги.Повече продажби повече печалба.

Не знам за тези изследвания, но преди 2 години минах от седан на сув. И не мисля да се връщам към седана.

Пътувам често по командировки в чужбина и съм карал какви ли не коли под наем - от малки хечбеци, през седани, комбита, малки и големи ванове ... до висок клас седани (S-класа и 7-серия) ... включително и SUV-та. За ежедневна/лична кола не виждам причина да карам SUV. Седан/комби има много по-добра (аеро)динамика при еквивалентни двигатели с SUV, имат несравнимо по-добро поведение на пътя ... и доста повече пространство за багаж. Дори BMW 3-та серия седан има повече място от X5!!! Отделно от това си имам истински 4x4 автомобил за лов/риболов и къмпингуване по места, на които нито седан, нито паркетник-SUV може да стигне. Ама това 4x4 е непрактично (и гори твърде много!) за основна ежедневна кола, а за почивките излиза почти без пари поддръжката на такова.

1. За града предимството му е, че лесно минава през дупки и бабуни по скапаните улици ... и се катери по тротоари (ама това доколко е редно е отделна тема); 2. За магистрала е зле - кофти аеродинамика/висок разход. За почивка - имат доста по-малко място за багаж от седан със сходни габарити ... трябва да му качваш "ковчег" на покрива, което допълнително влошава аеродинамиката, вдига центъра на тежестта - т.е. влошава поведението в завои и при спиране; 3. За уикенда - същото; 4. За планината - за шофиране са приятни купе, седан, хечбек, комби (в този ред). SUV-не, заради високия център на тежестта; 5. За извън пътя - трябва ти истинско 4x4, а не паркетник 6. За зимата - ако SUV-то е с предно предаване, върши същата работа като седан с предно и седан с някакво 4x4 му разказва играта; 7. За писта - мотор или купе ... седанът е компромисен вариант, а SUV-то изобщо няма място там. Изводът - седан или комби с 4x4 върши работа при почти всякакви условия, изключение е истинският офроуд където си трябва истинска джипка, а не SUV.