Експерти: Кросоувърите нямат бъдеще

Cтaтиcтикaтa пoкaзвa, чe крocoувъритe и SUV-тaтa вoдят бeзaпeлaциoннo в прeдпoчитaниятa нa купувaчитe. Прoизвoдитeлитe oбaчe нaричaт тoвa изкривeнa тeндeнция.

Обратно в новината

Коментари - Експерти: Кросоувърите нямат бъдеще | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Пътувам често по командировки в чужбина и съм карал какви ли не коли под наем - от малки хечбеци, през седани, комбита, малки и големи ванове ... до висок клас седани (S-класа и 7-серия) ... включително и SUV-та. За ежедневна/лична кола не виждам причина да карам SUV. Седан/комби има много по-добра (аеро)динамика при еквивалентни двигатели с SUV, имат несравнимо по-добро поведение на пътя ... и доста повече пространство за багаж. Дори BMW 3-та серия седан има повече място от X5!!! Отделно от това си имам истински 4x4 автомобил за лов/риболов и къмпингуване по места, на които нито седан, нито паркетник-SUV може да стигне. Ама това 4x4 е непрактично (и гори твърде много!) за основна ежедневна кола, а за почивките излиза почти без пари поддръжката на такова.

Не знам за тези изследвания, но преди 2 години минах от седан на сув. И не мисля да се връщам към седана.

Проблема е прдполагам друг.Седан хибрид излиза по ефтино от СУВ хибрид.Истиски СУВ- не Дачия например, 4х4 струва скъпо във всяко едно отношение и не е по джоба на всеки.Така че проблема е финансов както винаги.Повече продажби повече печалба.

Когато "експерти" от този ранг започнат да правят подобни изказвания означава, че нещо не им излизат сметките с даден продукт и се стремят да променят нагласата на клиентите към по-изгоден продукт. Младото поколение, което предпочита седаните, просто няма възможност за SUV-та, което е и нормално разбира се. До скоро карах предимно седани и тук-таме някой хечбек. Преди известно време си купих SUV-че и в началото ми беше малко терсене, признавам си, но след това....няма място за сравнение. Има много подробности в решението за покупка на даден вид автомобил разбира се! Страна, пътища, климат, семейно положение, много важното лично предпочитание и т.н. Но, най-важното е да се кара разумно! Другото е въпрос на предпочитания!

е да изчезнат, те са хибридна измислица. Де факто нпмат нищо обящо с високопроходим автомобил. и са много по нестабилни от нормален., взели са лошото от два различникласа! При Порше се вижда най добре. Колите им са много скъпи а сува без пари . Причината - просто не става!

сигурно от 15 години карам СУВ/Кросовъри и повече никога няма да си купя седан, просто няма място за сравнение - комфорт, сигурност, пространство, багаж, единственото "преимущество" на седаните беше, че са по-спортни и бързи, но в последните години вече има СУВ/Кросовъри, които изобщо не отстъпват на седаните, така че не смятам, че скоро тази тенденция ще се промени

Обективно погледнато пространството и сигурността на един седан са повече ... но поради факта че са по-високи СУВ_овете дават лъжливо чувство за това. Относно комфорта - ами каквото си вземеш като модел и ниво на оборудване ... но само да напомня че най-луксозните автомобили все още са седани ;)

са продадени 1 000 000 ес-ю-вита и тенденцията е нагоре. Инфо от Auto motor und sport.

май забравят за комбитата, които отдавна не са катафалки, а доста спортно изглеждащи; като го вземеш и с 4х4, излиза че взимаш най-доброто от "двата свята"

И аз дълго време отхвърлях идеята за SUV, просто защото като пътно поведение по-ниските коли са по-добри - нисък център на тежестта, по-леки са, по-добра аеродинамика и т.н. - все неща, за които няма как да се спори. С възрастта обаче позагубих интерес към по-спортното шофиране, задомих се, имам дете. След много "за и против" си взех кросоувър. И повече не бих се върнал на стандартен хечбек :) Ако живеех в друга държава, може би нещата биха били по-различни, но за нашите улици и пътища се изисква по-голям просвет, вече мога да минавам през средно-статистическите софийски кратери, без да мисля дали няма да си оставя картера. Някой ще каже, че едно комби с по-висок просвет върши същата работа: да, така е, но пък там големината на багажника е постигната чрез удължаване, а в последно време се намира все по-малко място за паркиране, улиците са тесни за маневриране и дългото комби се явява проблем. При кросоувъра обем е постигнат на височина и на практика имам следа като на хечбек, но с доста повече багажно пространство и много повече усещане за място за мен и пътниците от едно комби или седан. Отделно с това дойде и по-меката возия, която за човек като мен, който има и проблеми с кръста, дойде добре-дошло. Колата има някакво измислено 4х4, но все пак върши работа и зимата няколко пъти, когато имаше сняг, успявах да влизам на стръмния ни паркинг, където предишни години съм закъсвал. И не на последно място, влизам доста по-лесно в колата, не се налага толкова много да се навеждам. Имам и по-добър поглед над пътя. Не хваля кросовърите! Естествено недостатъците, с които започнах, си ги има. Но за България и особено София с тесни улици и малки парко места, както и за семейни хора, които не търсят супер спортно поведение и влизане в завоите с 200 км/ч, са едно доста разумно решение.

За всеки влак си има пътници. Важното е човек добре да си осъзнава нуждите и да не се води по масовката.

Tук говорят за масовост . Да , има хора за които един СУВ би бил обективно по-удобен, практичен и смиследн от един седан, но те са малцинство. Мнозинството (ама огромното мнозинство) ползва СУВове за града и магистралата, което си е чиста форма безумие и както казваш водене по масовката с лъжливата вяра, че СУВовете са по-безопасни.

нямат бъдеще!

Пазара ясно им показва ама те си верват......... Като цяло SUV е глупаво решение и не е добре решено от към обем. Но е по-добре от тотално безмисления седан! Има въздух вътре и има по-голям просвет. Докато в седанчето си тотално като в консерва. Бъдещето е на големите коли, а не на сапунерките.

На автобусите например. Да има място за главата и за краката и за ....

Големият просвет не е някакъв страшен плюс. Голям просвет значи висок център на тежестта, което значи по-нестабилен автомобил. Модата няма как да пребори физиката. Ако на човек не му трябва проходимост, големият просвет е съмнително решение.

Големия просвет те кара да караш по-внимателном като знаеш, че колата ти не се предтавя добре на завоите.

За Германия и Франция може и да не е ама за такива талибанкси държави като нашата си е + и то голям!

Ти спазвай ограниченията и карай разумно и тогава надали по-високия център на тежестта ще ти е проблем. За пистата - добре, ама тук говорим за нормалните пътища