Постижението е доста впечатляващо, тъй като автомобила е оценяван по новата, изключително строга система на Euro NCAP от 2009 година. Тя е съставена от четири основни компонента за оценяване – безопасност за възрастни пътници, деца, пешеходци, както и един нов компонент – асистиращите системи за активна безопасност.
Вижте снимки
Купето така е проектирано, че да „поглъща” удара, а сложните системи за активна и пасивна безопасност правят Lexus CT 200h максимално безопасен при всички ситуации на пътя.
Lexus CT 200h е постигнал 94% за възрастни пътници, 84% за деца, 55% за пешеходци и 86% при системите за активна безопасност.
По отношение на категорията „Безопасност на възрастни пътници”, от Euro NCAP са изтъкнали, че CT 200h постига максимални точки при страничен удар. Euro NCAP също са отбелязали добрата защита, която осигуряват въздушните възглавници за коленете на водача и пътника до него, както и високата степен на защита против камшичен удар.
Обновеният дизайн на подглавниците, неотменна част от WIL системата (второ поколение система на Lexus за намаляване на травмите от камшичен удар), им позволява да са разположени възможно най-близо до главата на водача и пътника по време на нормално шофиране. В случай на удар отзад, тялото на пътника потъва в седалката, като по този начин намалява пространството между главата и подглавника и същевременно намалява риска от нараняванията вследствие на камшичен удар.
Новият компактен луксозен модел на Lexus е единствения автомобил в своя клас, който е оборудван стандартно с осем въздушни възглавници, като две от тях осигуряват защита за коленете на водача и пътника до него. Те са проектирани така, че да се отворят в долната част на инструменталното табло и да предпазят водача от удар в кормилната колона, а пътника от удар в таблото пред него. Те също подпомагат намаляването на нараняванията в областта на гръдния кош и главата, като ограничават изместването на таза и завъртането на торса при силен удар.