Износът на дизелови автомобили, втора употреба, от Германия само за една година се е увеличил с 20,5% до 239 541 коли. Това става ясно от анализ на отдела за логистика на Университета Вюрцбюрг-Швайнфурт, подготвен съвместно с Асоциацията на европейския бизнес.

Къде отиват всички тези коли? Според статистиката, най-голямо увеличение за миналата година записва пазарът в Украйна – със 136%, следван от този в Хърватия (+89,6%). На трето място е България (+27,7%), а на четвърто – Румъния (+26,8%). Анализът е направен на основата на данните на Федералното управление за статистика на Германия, съобщава изданието Automobilwoche, цитирано от Automedia.

В анализа се посочва, че след избухналия през 2015 г. скандал с дизеловите двигатели на Volkswagen в Германия рязко спадна търсенето на автомобили с такова гориво. Вече е трудно те да бъде продадени на вътрешния пазар, което води до намаляване на цените. Затова и повечето се изнасят за чужбина.

Старите дизелови коли са много популярни в страни от ЕС като Хърватия, Словения, България и Румъния, тъй като цените им са по-ниски. Основният пазар за тях обаче вече е Украйна, където митото при вноса им е само 7,3%”, обясни професорът на логистика Кристиан Киле.

Експертът допълва, че в страни като България се изнасят коли, чиито двигатели не отговарят на екологичните стандарти, докато по-новите и съответно по-скъпи дизели се радват на огромна популярност на пазарите в Испания, Австрия и Франция. В същото време в държавите, където екологичните изисквания са високи, вносът на коли от Германия спада – в Норвегия с 26,6%, в Швейцария – с 18,7% и във Финладия – с 9%.