Моделът с вътрешнозаводски индекс W177 въвежда в компактния сегмент технологии от големите лимузини на марката и трасира бъдещото ѝ през следващите години.

Свъсената физиономия на новата A-Klasse бе запечатана от папараци още преди няколко месеца, но не изглежда толкова необичайно след дебюта на CLS. Задницата на хечбека обаче се оказа изненада и спокойно би могла да носи емблемата на друг производител, предава факти.бг.

Вижте снимки >> >> >>



Най-малкият Benz е пораснал на размери във всички направления. W177 е по-дълъг със 120, по-широк с 16 и по-висок със 7 мм от предшественика си, а междуосието е нараснало с 30 мм.

Багажникът също е по-голям. Конструкторите са добавили 20 см към широчината му и той вече поема 370 литра, с 29 повече отпреди. Благодарение на по-големите задни врати достъпът до купето е улеснен.

Профилът на хечбека вече няма сложни щамповки. Всеки от фаровете Multibeam LED има по 18 светодиода с индивидуално насочване. Снопът може да променя формата си и да осветява в завой.

Специалистите на Mercedes-Benz по аеродинамика са се справили традиционно добре. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.25. За по-добра обтекаемост за първи път в този клас се използват жалузи на радиаторната решетка.

Арматурното табло на новия модел дори няма козирка. Показателните уреди се "реят" на таблото. Сдвоените екрани на приборния панел и мултимедията могат да бъдат с диагонал 2x7, 1x7+1x10.25 или 2x10.25 инча в зависимост от нивото на оборудване.

Срещу допълнително заплащане може да се поръча прожекционен дисплей на предното стъкло. Амбиентното осветление с възможност за избор от палитра с 64 цвята обаче влиза в базовото оборудване.

Броят на физическите бутони на арматурата е сведен до минимум. Воланът със сензорни тъчпадове е заимстван от S-Klasse. Главната новост обаче е мултимедийната система MBUX (Mercedes-Benz User Experience), която се самообучава и показва зачатъци на изкуствен интелект.

MBUX възприема нови изрази, за да разпознава по-добре гласовите команди, запомня музикалните предпочитания и научава навиците на шофьора, за да му предлага превключване на любими радиостанции или да помогне с навигацията.

Шайбата на старата система COMAND е отстъпила място отчасти на сензорните дисплеи и отчасти - на тъчпад и клавиши. Така водачът вече може да управлява различните функции по четири начина - от бутони на волана, от тъчскрийна, от тъчпада или с гласови команди.

MBUX се активира с фразата "Hey Mercedes" и разбира неофициални форми на комуникация. Достатъчно е водачът да каже "Студено ми е" и компютърът ще включи отоплението.

Една от особеностите на новата A-Klasse е навигационната система, която използва не само данните от карти и спътници, а и технологията Car-to-X. Тя съобщава на други водачи ако на определен участък се е задействала стабилизиращата система (настилката е хлъзгава) или еърбеговете (станала е катастрофа).

Много от системите за безопасност, интегрирани във W177, идват от по-големите лимузини на Mercedes-Benz - камерите и сензорите, сканиращи пространството около колата на разстояние до 500 метра, полуавтоматичното движение в задръствания, круиз контролът, който намалява автоматично скоростта преди остър завой и т.н.

Оборудването включва системи за контрол на движението в лентата, автоматично спиране в градски условия и превантивно блокиране на спирачките при неизбежен удар отзад за минимизиране на щетите. Функцията Vehicle Tracker позволява колата да бъде открита на голям паркинг и предупреждава ако е вдигната с паяк.

Първоначално новата A-Klasse ще бъде достъпна в две бензинови и една дизелова версии - A 200 (163 к.с.), A 250 (224 к.с.) и A 180 d (116 к.с.). И трите двигателя са напълно нови, като два от тях са разработени съвместно с Renault.

Първият немско-френски агрегати носи индекса M 282. Има работен обем 1.33 литра, турбокомпресор и система за изключване на два от четирите цилиндъра. Двулитровият бензинов M 260 е основно модернизирана версия на предишния M 270. Има алуминиев блок и двустепенна система за промяна на степента на отваряне на всмукателните клапани.

Дизелът, разработен заедно с Renault, има турбина с променлива геометрия и маслена помпа с електронно управление. Както той, така и бензиновите мотори, ще се комплектоват с нова роботизирана трансмисия Getrag, а модификацията А 250 ще получи по-издръжлива седемстепенна предавателна кутия от предишното поколение на модела.

На по-късен етап ще се появи версия с двойно предаване 4MATIC с електромеханична муфа. За разлика от модификациите с предно задвижване тя ще има многолостово задно окачване.

Базовата A-Klasse ще се предлага с пасивни амортисьори със система DYNAMIC SELECT, която променя настройките на волана и отзивчивостта на двигателя. Вторият вариант е по-ниско и твърдо окачване за по-спортно шофиране, а третият - с адаптивни амортисьори с регулируема твърдост.

Производството на W177 започва през пролетта в Ращат (Германия), Кечкемет (Унгария) и Уусикаупунки (Финландия). С производството за американските пазари ще се заеме съвместният завод на Daimler и Renault-Nissan в Агуаскалиентес, Мексико, а A-класите за китайския пазар ще се сглобяват във фабриката на Mercedes-Benz и SAIC в Пекин.

Официалната премиера на новата A-Klasse ще се състои на салона в Женева през март.