Първоначално това ще стане в една от централните холандски провинции - до лятото.

Министърът на инфраструктурата Мелани Шулц ван Хеген също се качи на един от минибусовете, наречени „WЕРod“. Те са произведени за превоз на до шестима души без шофьор и трябва да извършват курсове между градовете Вагенинген и Еде в провинция Гелдерланд.

За сега два „WЕРod“-а ще се движат из кампуса на Университета във Вагенинген, където се провеждат и техните тестове“, каза Як Ниссен, говорител на учебното заведение, цитиран от БГНЕС.

Според съобщение от управата на провинцията, след като тестовият период в кампуса завърши успешно, маршрутът на минибусовете ще бъде разширен и извън територията на университета.

Предвижда се 12-минутното пътуване между двата града да се извършва по тих страничен маршрут, но въпреки това минибусите ще трябва да се съобразяват с други коли, пешеходци и колоездачи.

Софтуерът на превозните средства ще включва и подробна карта, на която всички възможни пречки като дървета и светофари ще бъдат отбелязани.

Минибусите ще бъдат екипирани с камери, радари и лазерни сензори, както и с бордови компютри. Движението им също така ще се следи от контролна зала и управлението им ще може да се поема от човек, ако се появят трудности по пътя.

Минибусовете се зареждат с електричество и могат да достигнат скорост до 40 км./ч., но първоначално няма да се движат с повече от 25 км./ч.



Сингапур ще има безпилотен обществен транспорт >> >> >>