Това сочат данни от Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА), цитирани от АФП и БТА.

Европейският пазар на нови автомобили отчете през октомври 14-ия пореден месец на повишение. В България обаче е отчетен спад - през октомври тази година са били регистрирани 1682 нови коли, което е спад с 0,3 на сто спрямо 1687-те автомобила, пуснати в движение през същия месец на миналата година.

Общо 1,07 милиона коли са били регистрирани в ЕС през октомври спрямо 1 милион през същия месец на 2013 година. Все още обаче остават далечни нивата преди кризата 2008-2013 година: над 1,2 милиона бяха пуснати в движение през октомври 2007 година.

Общата тенденция все пак е положителна, защото през септември пазарът вече бе нараснал с 6,4 на сто. През първите 10 месеца на година увеличението е с 6,1 на сто.

Новото подобрение при регистрациите на новите коли в Европа се дължи основно на Испания, чийто пазар се бе стопил наполовина през кризата. През октомври скокът, отчетен в Испания, е 26,1 на сто до 76 000 нови регистрации.

Друга страна от Южна Европа, чиито регистрации силно са се увеличили, е Италия, която е пуснала в движение през октомври 121 000 нови автомобила, а това е скок с 9,2 на сто в сравнение с октомври 2013 година.

Великобритания, вторият пазар в ЕС, също отчита добри резултати със 179 700 нови коли (+14,2 на сто), докато първенецът Германия отчита увеличение с 3,7 на сто до 279 000 коли.

Изключение сред първите пет пазара в ЕС и с най-лош резултат сред държавите членки е Франция. Броят на новорегистрираните коли в тази страна се е свил с 3,8 на сто. За първите 10 месеца на година новите коли, пуснати в движение във Франция, са нараснали с 1,4 на сто.