Флагманският Golf е задвижван от познатия 4-цилиндров, 2,0-литров турбо агрегат, който обаче е доработен и вече осигурява 300 "коня", което го прави с 30 к.с. по-мощен от предшественикa му. Максималният въртящ момент вече е 380 Нм (+30 Нм).
Вижте снимки >>
Мощността се доставя към система за постоянно задвижване на всички колела 4MOTION с пето поколение Haldex съединител чрез 6-степенна механична предавателна кутия. Като опция се предлага и 6-степенна DSG трансмисия, с която Golf R ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди (5,1 сек. с механична). Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.
Средният разход на гориво е сведен до скромните 7.1 литра на 100 км с емисии на CO2 от 165 г/км. Версията с DSG е още по-пестелива - 6.9 л / 100 км и 159 г / км.
В сравнение с Golf GTI версията R е с 5 мм по-ниска и се вози на 18-инчови алуминиеви джанти (19-инчови се предлагат като опция).
Новият Golf R е с по-агресивен боди кит с ревизирани брони, странични прагове, заден дифузьор, LED задни светлини и четири ауспуха. Volkswagen предлага модела със стандартни би-ксенонови светлини с нови дневни светлини.
Volkswagen Golf R ще се предлага с две или четири врати и е планирано да бъде пуснат в продажба в Германия през четвъртото тримесечие на годината с начална цена от 38 325 евро.