У нас най-бавно се обезценяват Peugeot, Dacia и Toyota
От 39% до 75% се обезценяват автомобилите в България до четвъртата си година след производство.
Това показва проучване на сайта sale-autos.com, на база информацията предоставена от български автокъщи в сайта. Стойностите отчитат връх за периода между 2 и 4-та година след пускането на автомобила в експлоатация. До десетата година след производството обезценяването на автомобилите достига до над 80% от базовата цена.
Според проучването от 11-те най-продавани марки, през първите четири години най-бавно падат цените на моделите на Пежо, Дачия, Тойота и Ситроен с под 50%. Най-бързо за този период се обезценяват автомобилите с марка Рено (~75%), КИА (~73%), Шевролет (~60%), Форд (~60%), Опел (~56%) и Фолксваген (~51%).
След четвъртата до десетата си година след производство цените на 11-те марки автомобили падат с по-бавни темпове, но достигат и до завидните 80% и отгоре - Рено (~83%), КИА (~80%), Форд (~73%), Опел (~69%), Ситроен (~64%), Шкода (~64%), Фолксваген (~62%), Шевролет (~62%), Пежо (~62%), Тойота (~51%), Дачия (~36%).
Автоексперти препоръчват като най-подходящо време за инвестиция в автомобил втора ръка периода непосредствено преди и след четвъртата година след производството на автомобила.
"Цените варират в зависимост от марката, но като обезценяване това е най-подходящият период за инвестиция. Автомобилът не е употребяван дълго и техническото състояние е много по-добро отколкото на автомобил използван в по-дълъг период, а в същото време и цената е паднала средно наполовина”, споделят експертите.
*В проучването на сайта са взети под внимание единайсетте най-продавани марки автомобили в страната за периода януари – септември 2011 г. според статистиката, която води Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).