Коджи Сато, който застава начело на Toyota от 1 април, се опитва да отговори на критиците, атакуващи компанията, че е твърде бавна при развиването на електромобилния си сектор, предава Ройтерс, цитирана от БТА

Toyota, която направи популярна хибридната технология, благодарение на модела Prius, обяви, че за много шофьори хибридите остават предпочитани, особено за пазари, където не е изградена необходимата инфраструктура за електромобили. Японската корпорация беше и сред първите, представила автомобил, работещ на водород.

Сато изтъква, че фокусирането върху електрическия Lexus не е промяна в дългосрочната стратегия на компанията и Toyota ще продължи да развива различни технологии по пътя към въглеродно неутралното бъдеще на автомобилите. По думите му следващото поколение електромобили марка Lexus ще слязат от поточните линии през 2026 г., предаде Киодо.

Според бъдещия шеф на компанията представата, че Toyota изостава в сектора на електромобилите е "проблем на комуникацията" и не отговоря изцяло на истината. Той допълни, че целта си остава непроменена - до 2030 г. Toyota трябва да е продала 3,5 милиона електромобила.

Преди да бъде избран за бъдещ главен изпълнителен директор на Toyota, Сато отговаряше за операциите на Lexus.