11:55 | 13.03.09 |
51 |
EPA/БГНЕС
Свободно падане на автомобила
Продажбите на нови автомобили в Европа през февруари са намалели с 18,3 процента на годишна основа, като спадът е бил
по-малък благодарение на добрите продажби на германския пазар.
Това обяви Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA), цитирана от Франс прес, на която се позова БТА.
Германия, която е най-големият автомобилен пазар в Европа, е отчела увеличение на продажбите с 21,5 процента в резултат на премията от 2500 евро за предаване на старите коли за скрап и промените в данъчната система за колите.
С изключение на Люксембург (+0,3 процента) и на Полша (+7,3 на сто), всички останали европейски страни са понесли с пълна
сила ударите на икономическата криза, която е довела до спад на купуването на автомобили.
Във Франция през февруари са продадени 13,2 на сто по-малко нови коли, но в Испания сривът е с 48,8 на сто, в Италия - с 24,4 процента, а във Великобритания - с 21,9 на сто.
През януари продажбите на нови коли в Европа се сринаха с 27 процента или общо 958 517 продадени автомобила - най-лошите
данни за продажбите през този месец от десетилетия. През февруари новите регистрации са били 968 159.
Предварителните статистически данни се отнасят за 28 страни - 25 членки на Европейския съюз, без Кипър и Малта, плюс трите страни от Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ) - Исландия, Норвегия и Швейцария.
Общо за първите два месеца на годината европейският автомобилен пазар бележи спад с 22,6 на сто спрямо същия период на миналата година.
Най-големият европейски автомобилостроител, германската
компания Фолксваген (Volkswagen), с марките Ауди (Audi), Сеат (Seat) и Шкода (Skoda), отчита спад на продажбите с 10,2 на сто през февруари в цяла Европа.
Спадът достига 29,2 на сто за германската компания Бе Ем Ве (BMW) и модела Мини (Mini) и 29,8 процента за сънародничката й Даймлер (Daimler), производител на Мерцедес (Mercedes) и Смарт (Smart).
Вторият по големина европейски автомобилостроител, френската
компания Пе Ес А Пежо-Ситроен (PSA Peugeot Citroеn), е продала с 25,3 процента по-малко автомобили. Продажбите на другия
френски автомобилостроител, Рено (Renault) и неговата Дачия (Dacia), са намалели с 23,1 процента.
Американската Дженерал Мотърс (General Motors), производител
на Опел (Opel), Сааб (Saab) и Шевролет (Chevrolet), която се очаква да обяви закриването на три от заводите си на Опел в ЕС, отстъпва с 21,9 на сто на европейския пазар.
Новите регистрации на шведската компания Сааб, която подаде
молба за съдебна защита от фалит, са се сринали с цели 54,1 на сто.
Продажбите на Форд (Ford) и Волво (Volvo), са спаднали с 12,7 процента.
Спадът на продажбите е засегнал и италианската Фиат (Fiat ) с 16,5 процента, въпреки че продажбите на Алфа Ромео (Alfa
Romeo) са нараснали с 23,3 процента.