Това обяви президентът на алианса Карлос Таварес, според когото това решение е част от стратегическия план "PACE" за развитието на Opel. Програмата е насочена както за Европа, така и за церия свят, предава Automedia.

"Излизането на Opel на руския пазар ще позволи на групата PSA да усили своето присъствие в евразийския регион, като ще увеличи предложения за вече съществуващите клиенти и ще се опита да привлече нови", обясни на свой ред изпълнителният вицепрезидент на групата PSA - Яник Безар.

За разширяването на бизнеса в регион Евразия ще отговаря Драган Ненадович. Той ще заема поста "регионален бранд-мениджър" на Opel и ще работи в офиса в Москва. Сърбинът има сериозен опит, тъй като е работил както в Русия, така и в Украйна.

Засега от Opel не съобщават кои модели ще предлагат на руския пазар, но според Autonews, още през 2019 г. ще стартират продажбите на три модела - Astra K, кросоувъра Grandland X и товарният Combo. Те ще се доставят на части и ще се сглобяват в завода в Калуга.

Компанията Opel напусна пазара в Русия през 2015 г., когато беше собственост на General Motors, като причина за това бяха влошените отношения между руската държава и САЩ. През 2017 г. марката става собственост на групата Peugeot Citroen, но руският завод в Санкт Петербург, който не влизаше в структурата Opel Automobile GmbH, не бе част от сделката и си остава собстменост на General Motors.