Френската марка Peugeot ни подготвя за новия кросоувър 3008 още от юли, когато първо ни показа интериора на модела. Преди броени дни се запознахме и с външния вид на новия модел, а сега най-после се състоя и официалната премиера на новото Peugeot 3008, като наред с това бяха съобщени почти всички подробности и технически данни.

Според французите това е истинско прераждане на модела. Ако настоящият 3008 е класически кросоувър с двигател с вътрешно горене, който за 7 години производство е продаден в над 1,3 милиона екземпляра, сега новото Peugeot 3008 е на първо място електрически кросоувър, като самият производител го нарича, фастбек-SUV.

Снимка: Peugeot

Третото поколение на Peugeot 3008 стана първият сериен модел, изграден на новата модулна платформа STLA Medium на концерна Stellantis. От Peugeot казват, че основните принципи на новия модел са зрелищност, ефективност и удоволствие от шофирането.

Вижте как изглежда новото електрическо Peugeot E-3008 >> >> >>

Най-напред Peugeot разкри новото купе-SUV 3008 в изцяло електрическата версия E-3008. Това е част от стремежа на френската компания да предложи електрическа версия на всеки модел в продуктовата си гама до 2025 г. и да не продава нищо друго, освен електрически автомобили в цяла Европа до 2030 г. Ще има хибридни и плъгин хибридни варианти на 3008, които ще последват напълно електрическите варианти.

Снимка: Peugeot

Третото поколение на Peugeot 3008 е компактен SUV с линия на купе с традиционна каросерия с пет врати, пет седалки и багажник с приличен капацитет. Новият електрически кросоувър е първият модел на Peugeot, който използва новата платформа STLA Medium на групата Stellantis, предназначена за автомобили от средния клас.

Тя ще стои в основата на всички електрически превозни средства на групата през следващите години в различни спецификации. Платформата представлява 400-волтова електрическа система с архитектура с предно предаване или задвижване на четирите колела, в зависимост от това дали въпросното превозно средство има един или два електромотора.

Снимка: Peugeot

Електрическото Peugeot E-3008 ще се предлага с избор от три модификации с цифрови индекси, които показват конските сили. Първоначалният модел Peugeot E-3008 Electric 210 е оборудван с един електромотор на предната ос с мощност от 210 к.с. и 343 Нм въртящ момент, с батерия с капацитет 73 кВтч, която осигурява автономен пробег от 525 км според цикъла на WLTP. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,7 секунди.

Версията Electric 230 Long Range има също един преден електромотор, но с мощност 230 к.с., а нетният капацитет на батерията от 98 кВтч осигурява 700 км автономен пробег и 8,9 секунди за ускорението от 0 до 100 км/ч.

Снимка: Peugeot

Третата модификация е Electric 320 Dual Motor AWD и се задвижва от два синхронни електромотора със системна мощност 326 к.с. и съответно има задвижване на всички колела. Общият въртящ момент достига 509 Нм, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,4 секунди. Автономният пробег е до 525 км. Максималната скорост на моделите с предно задвижване е 170 км/ч, а за версията Dual Motor AWD лимитът е 180 км/ч.

Батерията на новото Peugeot E-3008 със стандартен пробег ще може да се зарежда от 20% до 80% за 30 минути на станция за бързо зареждане със 160 кВт с постоянен ток и за по-малко от 30 минути при версията с дълъг пробег Long Range. Батерията е с гаранция 8 години или 160 000 км при достигане на 70% от своя капацитет на зареждане.

Снимка: Peugeot

Стандартно новото Peugeot E-3008 е оборудвано с комплект за зареждане с променлив ток с мощност 11 кВт, докато като опция се предлага система с повишена мощност от 22 кВт. Peugeot ще оборудва E-3008 със захранване V2L, което означава, че можете да захранвате електрически устройства от батерията на автомобила, като системата може да доставя мощност от 3 кВт и 16 ампера.

Освен електрическите версии на новото Peugeot E-3008, ще има и три модификации с двигатели с вътрешно горене, две от които хибридни. Най-малкият задвижващ агрегат ще бъде комбинация от 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и 48-волтов електромотор, вграден в 6-степенната роботизирана автоматична трансмисия e-DCS. Общата му мощност е 136 к.с.

Снимка: Peugeot

Зареждащата се версия Plug-in Hybrid с 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 195 к.с., съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия. В гамата на новото Peugeot 3008 ще се запази и познатия 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател със 180 к.с., но без електромотор, а скоростната кутия е 8-степенна автоматична с хидропреобразувател. На новото Peugeot 3008 изобщо няма да бъдат монтирани двигатели с дизелово гориво. Приоритетите на концерна Stellantis са постепенно да спира автомобилите, задвижвани с двигатели с вътрешно горене.

Предното окачване на Peugeot E-3008 е тип McPherson, а задното е независимо многораменно. Батерията е разположена ниско между осите, така че новото Peugeot E-3008 има нисък център на тежестта. За да се гарантира, че това е съвременен и безопасен автомобил, са монтирани редица помощни средства при шофиране, като адаптивен круиз контрол, система за поддържане на лентата, камера за разпознаване на пътните знаци за ограничение на скоростта и много други.

Снимка: Peugeot

Отвън новият модел 3008 е изпълнен в разпознаваемия фирмен стил на Peugeot. Изборът на профил с форма на купе се определя не само от съвременните тенденции, но и от аеродинамиката. Коефициентът на аеродинамично съпротивление Cх е 0,28, докато при предишното поколение е 0,30. Експресивната предна оптика, дори в основната конфигурация, ще бъде с LED светлини.

С дължина 4,54 метра, ширина 1,89 метра и височина 1,64 метра, новото поколение Peugeot 3008 е станало забележимо по-голямо от своя предшественик. Междуосието е нараснало с 64 мм и вече е 2,74 метра. Пътният просвет е намалял и ако при предишното поколение беше 22 см, при новото е само 20 см. Стилът на новото Peugeot E-3008 е ясно продължение на текущия корпоративен облик на марката, възприет най-скоро от 408.

Снимка: Peugeot

Външният вид се характеризира с много тънки LED фарове, както и широка решетка. Джантите ще бъдат с диаметър 19 и 20 инча, а отзад има плаващ заден спойлер, който е вдъхновен от концептуалния автомобил Quartz.

Ще бъдат налични шест цвята, като синият Obsession Blue, преминава от синьо към зелено в зависимост от светлината. Версията GT е с покрив в черен гланц. При електрическите версии GT долните части на предната и задната броня, арките на калниците и протекторите на праговете също са с покритие в черен гланц.

Снимка: Peugeot

В интериора на новото Peugeot E-3008 виждаме еволюция на оформлението i-Cockpit на Peugeot, наречено Panoramic i-Cockpit, защото вместо два отделни дисплея, пред водача има комбиниран извит 21-инчов сензорен екран с висока разделителна способност, разположен в горната част на таблото и съчетаващ инструменталния панел с основния сензорен интерфейс на информационно-развлекателната система.

Селекторът на режимите на задвижване е проектиран като вдлъбнат превключвател и е разположен вляво от централните въздуховоди, а под тях е сензорният панел i-Toggles, осигуряващ бърз достъп до десет от любимите функции на потребителя.

Снимка: Peugeot

Бутонът за електромеханичната ръчна спирачка, бутонът за регулиране на силата на звука на аудиосистемата, аварийните светлини, селекторът за режимите на шофиране и бутоните за управление на отоплението са разположени върху лъскавия черен панел на последния етаж на централния тунел.

Амбиентното LED осветление облива цялата кабина в един от осем различни цвята. Воланът има нов дизайн, който върви с панорамния i-Cockpit. Лостчетата зад волана могат да регулират регенеративния спирачен ефект на Peugeot E-3008 чрез три различни нива.

Снимка: Peugeot

За дребни предмети в салона на колата са предвидени 17 различни ниши и чекмеджета с общ капацитет 34 литра.Новото Peugeot E-3008 запазва същия 520-литров багажник като настоящия 3008, въпреки че това пространство е достъпно само за моделите с един електромотор на предната ос, а моделът и със заден електромотор намалява обема с 50 литра до 470 литра.

Новото Peugeot E-3008 ще се предлага в две линии - Allure и GT. Купето на новия кросоувър предлага на пътниците широко и светло пространство. Новите предни седалки са тапицирани с комбинация от текстил и ефект на кожа при нивото Allure и алкантара с ефект на кожа при нивото GT. Седалките се отличават с дизайн с ергономични контури и пяна с висока плътност.

Снимка: Peugeot

Предните седалки са оценени с престижното отличие от AGR, връчвано от Германската асоциация за здрави гърбове. При версията GT седалките са с вентилация и масаж, а задните седалки са с подгряване. За първи път в гамата Peugeot предните седалки могат да бъдат оборудвани с адаптивни странични опори, които се надуват и спадат по електрически път, за да се адаптират идеално към тялото на пътника.

За да се осигури здравословна среда в автомобила, новото Peugeot E-3008 е оборудвано със система AQS, която постоянно следи качеството на въздуха, навлизащ в купето и активира неговата рециркулация, ако е необходимо. При ниво на оборудване GT тя е допълнена от система за третиране на въздуха Clean Cabin, която филтрира замърсяващите газове и частици.

Снимка: Peugeot

Качеството на въздуха се извежда в дясната страна на панорамния екран. Особено щателната звукоизолация може да бъде допълнително подобрена чрез опционални ламинирани предни стъкла, съчетани с висококачествена аудиосистема Focal Premium Hi-Fi с мощност 690 вата с 10 високоговорителя и субуфер.

Новото Peugeot E-3008 ще се произвежда в завода в Сошо във Франция. Батериите се проектират в завода на Stellantis в Мюлуз. Стартът на продажбите в Европа е планиран за февруари 2024 година.