Новият Dodge Charger идва на американския пазар с бензинов двигател
Най-напред за продажба се подготвя моделът с 3,0-литров 6-цилиндров редови двигател Hurricane с два турбокомпресора
Американската марка Dodge, собственост на автомобилния гигант Stellatis, представи новия Charger още през пролетта на 2024 г. Той замени два модела едновременно - Charger и Challenger. Продажбите в САЩ започнаха едва през януари 2025 г., като първо на пазара се появиха електрическите версии.
Вижте новия Dodge Charger >> >> >>
Концернът Stellantis имаше големи надежди за тях, но захранваният с батерии Charger Daytona се провали. През първата половина на годината бяха продадени само 4299 коли. Бензиновият Dodge Charger Sixpack, който беше анонсиран от самото начало, но едва сега влезе в производство, е предназначен да поправи ситуацията. Все още не се говори за двигатели Hemi V8.

Новият Dodge Charger ще дойде в Европа, но без двигателя V8
Както беше обещано по-рано, Dodge Charger Sixpack е оборудван с 3,0-литров 6-цилиндров редови двигател Hurricane с два турбокомпресора Garrett. Този двигател ще се предлага в две версии - SO (Standard Output) с 420 к.с. и 635 Нм, както и HO (High Output) с 550 к.с. и 720 Нм. Автомобилите с по-малката мощност ще имат индекса R/T пред името си, а по-мощните версии се наричат Scat Pack.
Бензиновият Dodge Charger е оборудван с 8-степенна автоматична скоростна кутия и задвижване на всички колела. Възможно е обаче напълно да се изключи предният мост, на който е монтиран многодисков съединител, за по-зрелищни потегляния или икономия на гориво. Стандартно на задния мост е монтиран механичен съединител с ограничено приплъзване.
Най-мощният Dodge Charger Sixpack Scat Pack може да ускори от 0 до 60 мили в час (97 км/ч) за 3,9 секунди и да измине четвърт миля за 12,2 секунди. Максималната скорост е 280 км/ч. За сравнение - електрическият Dodge Charger Daytona Scat Pack (680 к.с.) ускорява до 60 мили в час за 3,3 секунди и изминава четвърт миля за 11,5 секунди. Собственото му тегло обаче достига 2648 кг срещу 2185 кг за бензиновия аналог. Версията Scat Pack е стандартно оборудвана със спирачки Brembo с 6-бутални механизми на предния мост.
Външно бензиновият Dodge Charger се различава от автомобилите, задвижвани с батерии, по различния си дизайн на предната част. Той е загубил оригиналния интегриран спойлер R-Wing, тъй като пространството на носа е заето от радиаторите на двигателя с вътрешно горене. В предната броня се е появил допълнителен въздухозаборник. Иначе бензиновите версии на Charger са идентични с електрическите, а този дизайн напомня за моделите на Dodge от миналия век.
Най-напред на пазара ще се предлага топверсията на Dodge Charger Sixpack Scat Pack, чиято цена започва от 55 000 долара. В началото на 2026 г. клиентите ще имат достъп до по-базовата версия Sixpack R/T, чиято цена започва от 50 000 долара.
За сравнение, електрическият Charger Daytona Scat Pack сега струва поне 74 000 долара, но за да стимулира търсенето, Stellantis вече обяви намаление на цената на автомобилите от моделната 2026 година до 60 000 долара. Всички версии ще се предлагат с избор от каросерии с 3 врати и 5 врати.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.