Новият Dodge Charger ще дойде в Европа, но без двигателя V8
Stellantis потвърди, че ще продава новия Dodge Charger в Европа, който ще дойде през втората половина на 2025 година
Заводът на Stellantis в Уиндзор, Онтарио, Канада вече произвежда новия Dodge Charger, макар че засега се сглобяват само електрически версии, които се наричат Daytona. Бензиновите версии ще излязат от производствената линия през следващите месеци. Глобалният производител Stellantis потвърди, че ще продава новия Dodge Charger в Европа, като моделът ще бъде представен през втората половина на 2025 г.
Вижте новия Dodge Charger >> >> >>
Поради глобалното забавяне на търсенето на електрически превозни средства, някои дилъри в САЩ вече предлагат Dodge Charger Daytona с отстъпки. Пускането на новия модел извън американския пазар е до известна степен необходима мярка, тъй като концернът Stellantis иска да спечели повече пари с помощта на новия модел.
Ще се изнасят както електрическите, така и бензиновите версии на Dodge Charger, съобщи представител на Stellantis в отговор на запитване от списание Carscoops. Електрическата версия Daytona е по-фокусирана върху Европа, докато бензиновият модел е насочен към страните от Близкия изток, където горивото е по-евтино. В бъдеще новият Dodge Charger може да се появи и на други пазари.
Премиерата на новия Dodge Charger, построен на платформата STLA Large, се състоя през март тази година и замени едновременно два стари бензинови модела - Charger и Challenger. Новият Charger ще се предлага в каросерии лифтбек с 3 и 5 врати, като 3-вратата версия е позиционирана като купе поради спортния си имидж.
Единствените електрически автомобили с три врати, които в момента могат да бъдат поръчани, са Dodge Charger Daytona R/T и Dodge Charger Daytona Scat Pack, като и двата имат 400-волтова електрическа архитектура, батерия с капацитет 100,5 кВтч, задвижване от два електромотора на всички колела, а стандартното оборудване включва пакет за изпълнение "Директна връзка Етап 1".
Пакетът Daytona Scat разполага също с "Директна връзка Етап 2" и динамичен пакет за писта Track. Общата дължина на тривратата версия е 5,25 метра, ширината е 2,03 метра, височината е 1,50 метра, а междуосието - 3,07 метра. Максималната комбинирана мощност на двата електромотора на Dodge Charger Daytona R/T е 503 к.с. и въртящ момент 548 Нм, а на Dodge Charger Daytona Scat Pack - 679 к.с. и 850 Нм, като максималната мощност е налична само за 15 секунди, когато натиснете бутона PowerShot на волана.
Dodge Charger Daytona Scat Pack ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди и изминава четвърт миля (402 м) за 11,5 секунди. Бензиновите версии на Dodge Charger ще бъдат оборудвани с редови 3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател Hurricane с двоен турбокомпресор, обозначен като Sixpack.
При купето Dodge Charger Sixpack HO този двигател произвежда максимална мощност 558 к.с. и 746 Нм въртящ момент, а при лифтбека Dodge Charger Sixpack SO с пет врати мощността е 426 к.с. и 637 Нм. И двете версии имат стандартно задвижване на всички колела, а скоростната кутия 8-степенна автоматична с хидромеханичен преобразувател.