Китайската компания Nio възнамерява да съперничи на луксозната марка Maybach на Mercedes-Benz с новия си купеобразен кросоувър ET9. Автомобилът е оборудван с два електромотора от различни видове с обща мощност 520 кВт или 697 к.с. и задвижване на четирите колела.

Вижте как изглежда луксозният китайски кросоувър  >>  >>  >>

Кросоувърът представлява технологична витрина за електрическата платформа и задвижването на Nio и поставя нови стандарти за ефективност, лукс, пространство и безопасност за луксозните електрически автомобили, каза главният изпълнителен директор на Nio Ли Бин.

Снимка: Nio

Новият флагман Nio ET9 ще бъде пуснат в Китай през първото тримесечие на 2025 г., а цените му на вътрешния пазар започват от 112 800 долара. Кросоувърът е не само най-модерният, но и най-скъпият модел на Nio до момента.

Освен това е и най-големият автомобил на марката, с дължина 5324 мм, ширина 2016 мм и височина 1620 мм, което го прави с над 199 мм по-дълъг, 29 мм по-широк и 115 мм по-висок от седана Nio ET7, пуснат на пазара през 2022 г.

Снимка: Nio

Въз основа на най-голямата версия на новата платформа за електрически автомобили ET3 на Nio, новият модел има много дълго междуосие от 3250 мм, което е с около 190 мм по-дълго от това на седана ET7. По време на представянето на Nio ET9 в Сиан, Китай, Ли Бин спомена Mercedes-Maybach S-клас, Audi A8, BMW Серия 7 и Porsche Panamera, като конкуренцията от луксозни автомобили, които новият модел Nio се стреми да измести.

Новият ET9 е описван като landjet - термин, въведен за първи път от Audi за футуристична електрическа концепция, представена през 2020 г. Той съчетава линиите на традиционен седан с тези на съвременен SUV и се движи на колела с размер до 23 инча и с до 200 мм пътен просвет.

Снимка: Nio

Вътре смелият кросоувър Nio ET9 получава луксозна кабина с четири места в оформление 2+2. Задните седалки са разработени специално за ET9 и предлагат електрическо регулиране в 18 посоки заедно с функция за наклоняване, давайки ъгъл на облегалката до 45 градуса.

Два 14,5-инчови OLED екрана също са прикрепени към задната част на предните седалки. Повдигнатите седалки се съчетават с високата позиция на седене, за да осигурят на пътниците успокояващо и релаксиращо изживяване, което е допълнително подсилено от стъклен покрив.

Снимка: Nio

Интериорът е разделен по средата от така наречения интелигентен мост. Той предоставя на пътниците на задните седалки разтегателни маси и 10-литров мини хладилник. Задната част също получава до седем електрически сенника.

В сърцето на новия четириместен кросоувър Nio ET9 стои новоразработена 900-волтова електрическа архитектура, комбинирана със собствен 1200-волтов захранващ модул. Той позволява зареждане на батерията до 600 кВт и пикова крива на зареждане от 765 ампера. Благодарение на това за 5 минути батерията може да получи заряд, достатъчен за добавяне на 255 км пробег.

Снимка: Nio

Приемането на новата електрическа архитектура доведе до намаляване на размера и теглото на електромоторите и кабелния сноп в Nio ET9 в сравнение със съществуващата 800-волтова система, използвана от Nio ET7. В големия кросоувър са включени иновации като новия чип на Nio NX9031 AD.

32-ядреният процесор има над 50 милиарда транзистора и се твърди, че е способен да изпълнява над 6 трилиона команди в секунда при скорости, 75% по-високи от средните за автомобилната индустрия. Това позволява едновременна обработка за отчитане, изчисление, планиране и контрол.

Снимка: Nio

Захранването на ET9 се доставя от два новоразработени електромотора. Задният електромотор е първият в света 925-волтов W-Pin агрегат, способен да работи при до 20 000 оборота в минута и развива мощност до 340 кВт (456 к.с.).

В предната част има индукционен електромотор с плътност на мощността до 2,6 кВт/кг и пикова мощност от 180 кВт (241 к.с.). Електрическата енергия се осигурява от сменяема литиево-йонна батерия с капацитет 120 кВт. Тя използва новите 46105 цилиндрични клетки на Nio и има енергийна плътност на клетката от 292 Втч/кг.

Снимка: Nio

Новият водещ в гамата модел Nio ET9 е напълно съвместим с новото четвърто поколение зарядно устройство и станция за смяна на захранването на базираната в Шанхай компания - последната от които поддържа до 23 батерии, максимум 480 смени на батерии на ден и работи 22% по-бързо от съществуващите станции.

Техническият напредък, внесен в Nio ET9, се простира и до новоразработеното му шаси, което работи изцяло електронно вместо механично, като превключването на скоростите, кормилното управление, окачването и спирачките се управляват изцяло по електронен път. Напълно активното окачване SkyRide на Nio ET9 осигурява индивидуален контрол на колелата, ход до 220 мм и управление на четирите колела.