Електрическият Range Rover Electric продължава тежката си програма от тестове. Компанията JLR (Jaguar Land Rover) редовно докладва за напредъка си през различните етапи на пътните тестове и сега обяви завършването на втория сезон на арктическите тестове, като същевременно разкри някои нови подробности за самото превозно средство.

Новият Range Rover от пето поколение е изграден на гъвкавата модулна надлъжна платформата MLA Flex (Modular Longitudinal Architecture), която първоначално предполага изграждането не само на автомобили с двигатели с вътрешно горене и хибриди, но и на електрически превозни средства. Преди броени дни прототипите на Range Rover Electric успешно завършиха втория сезон на тестове и разработки при минусовите температури на Северния полярен кръг.

Вижте Range Rover Electric по време на тестовете в екстремни зимни условия  >>  >>  >>

По време на тестовете електромобилът е демонстрирал завидна устойчивост на замръзване. Създателите на бъдещия луксозен електрически SUV се стремят да създадат несравнимо изживяване при шофиране, достойно за името му. За да са сигурни какво може да постигне новия електрически всъдеход, инженерите от Range Rover подложиха новия модел на най-суровите изпитания.

Range Rover Electric

Снимка: Land Rover

След натрупани близо 72 500 км тестове по замръзнали езера и сухоземни трасета, последният зимен сезон в Северна Европа даде възможност на инженерите да подложат усъвършенстваната термична система на Range Rover Electric на предизвикателни изпитания. Замръзналите трасета също предоставиха безценни условия за оценка на динамиката, способността за шофиране с един педал и двукамерното въздушно окачване. Ключов елемент от последната развойна фаза в Арйеплог, Швеция, беше за инженерите да потвърдят ефективността на новата технология ThermAssist.

Усъвършенстваната бордова система за управление на топлината намалява енергийния разход за отопление с до 40% и има за цел да възстановява топлина за затопляне на задвижващата система или купето при външни температури до -10°C. Тази усъвършенствана технология гарантира, че новият Range Rover Electric осигурява оптимизиран пробег, дори в най-студените условия. Тя свежда до минимум въздействието на екстремните температури, уверявайки клиентите, че когато включат автомобила за зареждане, капацитетът ще бъде запазен. Освен това пасажерите се радват на постоянно топло купе, независимо от студа отвън.

Range Rover Electric

Снимка: Land Rover

"Стриктните процедури за тестване при екстремни и непредсказуеми условия като тези в Арйеплог са от решаващо значение за реалната надеждност и устойчивост на Range Rover Electric. Вторият ни зимен сезон в Арктическия кръг ни предостави идеалната възможност да подложим на тест новата технология ThermAssist, която надмина очакванията ни. Тя ще помогне да се гарантира, че пробегът на Range Rover Electric остава интелигентно оптимизиран, като същевременно се поддържа висока скорост на зареждане при необходимост", сподели Томас Мюлер, изпълнителен директор "Продуктово инженерство" в JLR.

Батерията с високо напрежение от 800 волта е първата, проектирана и произведена вътрешно от JLR. Тя е оптимизирана по отношение на енергийна плътност, пробег и време за зареждане. Проектиран така, че да осигурява типичните за Range Rover безпроблемна динамика и характерна прецизност, този електрически луксозен SUV има предимство благодарение на архитектурата cell-to-pack (от клетка до опаковка), осигуряваща възможно най-добра производителност. Батерията на Range Rover Electric с капацитет 117 кВтч е напълно защитена, интелигентно опакована и се състои от 344 компактно подредени призматични клетки.

Range Rover Electric

Снимка: Land Rover

Проходимостта на всякакъв терен и изтънчеността са основни елементи от преживяването с Range Rover и това ще продължи да бъде факт и при електрическото задвижване с въвеждането на нови усъвършенствани технологии, включително шофиране с един педал и двукамерно въздушно окачване. Без усилие, с усещане за резервна мощ, Range Rover Electric извежда шофирането с един педал на ново, усъвършенствано ниво. Освен че забавя автомобила и връща енергия в батерията чрез регенеративно спиране, то е също така настроено да работи със системата Terrain Response.

Шофирането с един педал може да спре напълно автомобила и да активира функцията Hill Hold, позволявайки на водача да потегли отново, без да използва спирачките. Отличителната черта на тази система при Range Rover Electric е нейната способност да работи ефективно в екстремни условия, а нейната ефективност е изпитана от инженерите при наклони от 17 градуса и 28 градуса със смесено сцепление на тестовия терен в Арктика.

Range Rover Electric

Снимка: Land Rover

За да гарантира, че новия Range Rover Electric запазва автентичното поведение и стабилност при всякакви условия, двукамерното въздушно окачване е разработено така, че да управлява движенията на купето, причинени от характерното разпределение на теглото при електрическия модел.

"Като поведение при шофиране, Range Rover трябва безпроблемно да съчетава способности и изтънченост. Постигайки това в електрически автомобил по начин, който не компрометира други аспекти, е изключително предизвикателно. Като повишихме устойчивостта на усукване и подобрихме реакциите му, успяхме да запазим познатото усещане при шофиране на Range Rover. Изпълнихме това обещание като съчетахме всички съществени елементи на Range Rover с нови и напреднали технологии", сподели Мат Бекър, директор на "Развитие на автомобилите" в JLR.

Range Rover Electric

Снимка: Land Rover

Преминаването по ледовете на Арктическия кръг показва как технологията за задвижване на всички колела на Range Rover Electric е способна да се справи с всякакви повърхности. Благодарение на оптималното разпределение на въртящия момент, по-прецизно от това при двигатели с вътрешно горене, технологията Intelligent Driveline Dynamics (IDD) е способна да преразпределя въртящия момент към задния мост от 100% до 0%, за да предотврати загуба на сцепление.

Работейки със системата за интегрирано управление на сцеплението, стабилността се запазва, управлявайки скоростта на мотора в рамките на 50 милисекунди и контролирайки приплъзването до 100 пъти по-бързо от еквивалентен автомобил с двигател с вътрешно горене. След втория си сезон в Арйеплог, прототипите на Range Rover Electric ще продължат своята интензивна програма от тестове и разработки преди началото на клиентските резервации.

Петте поколение на Range Rover

Снимка: Land Rover

Според плановете на компанията JLR, серийният Range Rover Electric ще бъде показан преди края на тази година и поръчките ще се приемат веднага. Производството на новия електрически SUV ще бъде организирано успоредно с традиционните модели, задвижвани от гориво, в завода в Солихъл, Великобритания.