Най-евтината кола в света с разочароващи продажби
Когато индийската компания "Тата Моторс" представи автомобила Нано, "най-евтината кола в света", през 2009 на един от най-бързо растящите автомобилни пазари в света, изглеждаше, че той е предопределен да постигне търговски успех.
Стратегията изглеждаше безупречна, предлагаща достъпно решение за милиони индийски семейства от средната класа, които искат да направят социален и практичен скок от две на четири колела.
Но вместо да се втурнат да купуват автомобила Нано, държащите на статуса си потребители, които бяха водещата цел на автомобилната компания, отхвърлиха евтината кола за 2800 долара и предпочетоха малко по-скъпи модели на конкурентни компании или автомобили втора ръка със същата цена.
"Нано винаги е била смятана за колата на бедните хора. Никой не иска да бъде определян като такъв", заяви Пунноз Тарян, издател на сп. "India`s Motown", цитиран от АФП и БГНЕС.
Продажбите са много по-ниски от целта за 25 000 коли на месец и заводът на Нано, който е с годишен капацитет от 250 000 коли, произвежда само 10 000 на месец, казва Р. Рамакришнан, директор на отдела за пътническите коли на Тата Моторс.
"Колата не отговаря на правилния имидж. Освен това за същите пари като колата Нано мога да се намерят сносни коли втора ръка с климатик", казва индийският автомобилен експерт Мурад Али Баиг.
Вижте снимки на Tata Nano