Град Модена е пулсиращото сърце на марката Maserati, перлата на "Моторната долина" и домът на "Тризъбеца" вече повече от 80 години. Заводът на авеню "Чиро Меноти" добавя още едно бижу в короната си. Моделите Maserati GranTurismo и GranCabrio се завръщат у дома и от края на 2025 г. отново ще се произвеждат във всичките си версии в историческия завод в Модена.

Вижте Maserati GranTurismo и GranCabrio в завода в Модена  >>  >>  >>

Марката Maserati, отдадена на постиженията, иновациите, дизайна и лукса, отваря нова глава в историята си, като връща двата емблематични модела, символи на италианската елегантност и стил, на мястото, където са родени предишните им поколения. С това компанията затвърждава ангажимента си към района на "Моторната долина" - земята, където се е родила скоростта с 6 легендарни марки, 4 емблематични писти и 188 състезателни отбора.

Maserati GranTurismo и GranCabrio

Снимка: Maserati

Заводът в Модена се отличава с авангардни технологии и висококвалифициран персонал, който винаги е играл ключова роля в индустриалното наследство на марката. Това е един от най-модерните производствени обекти в страната и е еталон за производство на суперспортни автомобили като Maserati MC20 - купе с екстремни характеристики като максимална скорост над 326 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,88 секунди. Версията кабриолет на Maserati MC20 Cielo и новото Maserati GT2 Stradale също са оборудвани с двигателя Maserati Nettuno.

Снимка: Maserati

Версията на Maserati GT2, легална за движение по пътищата, върна "Тризъбеца" на пистата и до победа в състезания с автомобили със закрити колела, като съчетава високи постижения с комфорт. Всичко това се постига благодарение на емблематичния двигател V6 двигател Nettuno, който в тази конфигурация достига мощност от 640 к.с. (471 кВт), правейки Maserati GT2 Stradale най-мощния модел на марката с двигател с вътрешно горене, подходящ както за писта, така и за пътя.

Снимка: Maserati

Заводът в Модена също е центърът за разработка и производство на изключителния двигател, използван в суперспортните автомобили на "Тризъбеца". Иновативният двигател V6 с мощност 630 к.с., оборудван с новата патентована технология Maserati Twin Combustion (MTC), се произвежда в историческите сгради с червени тухли. Двигателят Nettuno е създаден, разработен, проектиран и изцяло произведен от Maserati и използва технология за предварително горене, заимствана от Формула 1.

Гъвкавостта и технологичният напредък на обекта се демонстрират и от наскоро откритото ново пространство Officine Fuoriserie Maserati - ексклузивно място, където желанията на клиентите нямат граници. Конфигурационният процес е обогатен и с иновативна бояджийна линия, позволяваща създаването на мечтания автомобил Maserati.

Производството на Maserati GranTurismo

Снимка: Maserati

Производството на Maserati GranTurismo и Maserati GranCabrio в завода в Модена е планирано да започне през четвъртото тримесечие на 2025 г., отбелязвайки нова важна крачка в рамките на "Годината на Тризъбеца" - юбилей на логото, създадено преди 100 години и символ на върховите постижения на Maserati по света.

Пътуване, което ще доведе марката до честването на вековно присъствие в автомобилните състезания. Още през 1926 г. Maserati Tipo 26 - първият автомобил с емблемата на "Тризъбеца" на предния капак, участва и побеждава в своя клас в легендарната надпревара "Тарга Флорио" с Алфиери Мазерати зад волана.

През 1926 г. Maserati Tipo 26 побеждава в своя клас в надпревара „Тарга Флорио“ с Алфиери Мазерати зад волана

Снимка: Maserati

"Завръщането на Maserati GranTurismo и GranCabrio в Модена е гордо и стратегическо решение, което съчетава нашето индустриално наследство с възможностите на бъдещето. За това трябва да благодарим и на колегите ни от Mirafiori за изключителната работа през първия етап на производството през последните години. С началото на производството през четвъртото тримесечие на 2025 г. затвърждаваме корените си, като същевременно предлагаме гъвкавост и иновации - това, което клиентите ни очакват", заяви Санто Фичили, главен изпълнителен директор на Maserati.

"Ръководим се от сърцето си в Модена - тази област е основата на нашата изключителна марка, най-дълголетната в цялата италианска "Моторна долина", с възможността да представя на света уникална визия за динамика и удоволствие от шофирането. Ангажиментът на марката към местната общност е постоянен, а същевременно целим да създаваме и нови възможности за растеж", допълни Санто Фичили.

Maserati GranTurismo

Снимка: Maserati

Maserati гарантира най-високите стандарти за качество и персонализация, изисквани от престижни модели като GranTurismo и GranCabrio, потвърждавайки съчетанието от традиция и иновации, които винаги са отличавали "Тризъбеца". Всички различни версии ще се произвеждат на една линия, благодарение на специални мултиенергийни платформи.

Maserati постига успех с новите GranTurismo и GranCabrio

С новите модели GranTurismo и GranCabrio марката Maserati връща сърцето на своето производство обратно в Модена и затвърждава стратегическата си визия: да изгражда иновативен, отговорен и гордо италиански автомобил и да превърне града в луксозен център на групата Stellantis, заедно с неговата верига за доставки и хората му.

Новите модели Maserati GranTurismo и GranCabrio, представени съответно през 2022 и 2024 г., са най-висшето изражение на духа на "Гранд туризмо" в италиански стил, характерен за марката, способни да съчетаят високата динамика на спортен автомобил с комфорта, необходим за дълги пътувания, както във версии с мощни двигатели с вътрешно горене, така и в най-иновативните изцяло електрически конфигурации. Те поставят и нови стандарти, въплъщавайки концепцията за "Италиански лукс" по цял свят.

Историята на предишните поколения започва през 2007 г., когато моделът е представен на автомобилния салон в Женева и веднага се превръща в еталон на автомобилната сцена - четириместното купе с две врати и класически дизайн от Pininfarina е създадено като модерна интерпретация на Maserati A6 1500 от 1947 г.

Maserati A6 1500 и Maserati GranTurismo

Снимка: Maserati

През годините и поколенията, моделът се утвърждава като един от най-емблематичните автомобили, създавани от "Тризъбеза". През 2009 г., по време на автомобилното изложение във Франкфурт, към GranTurismo се присъединява и GranCabrio. След няколко обновявания, последната версия на GranTurismo преди настоящия модел е от 2018, когато е подобрена аеродинамиката, ергономията и информационно-развлекателните системи.

Maserati GranTurismo и GranCabrio

Снимка: Maserati

Maserati GranTurismo и GranCabrio постигат много успехи през годините - между 2007 и 2019 г. от предишната генерация са произведени над 40 000 автомобила в световен мащаб, включително 28 805 бройки от GranTurismo и 11 715 от GranCabrio.

Последният модел, произведен в Модена, е Maserati GranTurismo Zeda от 2019 г., който бележи края на производството на предишното поколение и служи като символично предаване на щафетата към новото GranTurismo, чиято продукция започна в завода Mirafiori в Торино и който стана първият автомобил в историята на Maserati с изцяло електрическо задвижване във версията Folgore.

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.