За първи път се запознахме с новия Opel Grandland миналия октомври по време на автосалона в София. Първите възприятия бяха много положителни, но с известна резерва, защото едно е да разгледаш колата статично, а съвсем друго е да я караш обстойно в рамките на няколко дни. След първия тест-драйв на новия Opel Grandland впечатленията са още по-положителни.

Вижте в детайли новия Opel Grandland  >>  >>  >>

Второто поколение на успешния семеен SUV предлага най-доброто от Opel към момента и е много по-добър от предшественика си във всяко едно отношение. Той е по-голям и по-просторен, по-добре оборудван и по-усъвършенстван, предлага по-голям избор от двигатели и свети по-добре в тъмното.

Новият Opel Grandland е проектиран, разработен и произведен в Германия. Той иска да се конкурира със средноразмерните SUV-ове и освен с достъпната си цена за такъв тип автомобил, иска да успее и благодарение на зрялата си външност, богатото оборудване и висококачествената си изработка.

Opel Grandland Hybrid

Снимка: Атанас Марков

Новият Opel Grandland е базиран на платформата STLA Medium на световния гигант Stellantis. Платформата е разработена със силен фокус върху електрификацията, така че не е изненада, че новия Grandland се предлага като хибриден вариант, но има още две версии - Plug-in хибрид, който може да се зарежда и от мрежата, както и изцяло електрическа версия Grandland Electric, която изцяло се зарежда с електричество и предлага впечатляваща автономност от над 700 км с пълна батерия. Най-популярна у нас ще бъде хибридната версия с предно задвижване, затова най-напред изпробвах именно нея в по-високо ниво на оборудване GS с обща мощност 145 конски сили.

Opel Grandland Hybrid

Снимка: Атанас Марков

Новият модел може лесно да бъде разпознат по футуристично изглеждащата предна част с новия панел Vizor, вместо решетка, интелигентните LED фарове и нова светлинна лента, която изглежда наистина добре. Отпред вниманието е привлечено от новото осветено лого със светкавицата Blitz на Opel. Усъвършенстваните интелигентни матрични LED фарове изглеждат зашеметяващо, благодарение на факта, че имат над 51 200 отделни LED елемента и предлагат отлично осветление.

Профилът е изчистен и подчертава, че Grandland всъщност е доста голям и просторен SUV. Колелата са изтеглени към самите краища на каросерията, което допълнително подчертава големите размери. Острата линия в долната част на вратите придава доза динамика на профила, а черният покрив прави каросерията визуално по-ниска.

Opel Grandland Hybrid

Снимка: Атанас Марков

Задната част е доминирана не само от широкия светлинен клъстър, но и от интересния светлинен червен LED надпис OPEL, вграден в него, който се появява само когато колата е стартирана. Името Grandland е релефно изписано на петата врата, а дискретен заден спойлер придава спортна нотка на стойката на Grandland. В първото ниво на оборудване Edition джантите са 18-инчови алуминиеви, има тонирани и акустични странични стъкла на всички прозорци. Версията, която тествах, е във второто ниво на оборудване GS, което се счита за абсолютния връх. Освен тези две нива на оборудване, клиентът има възможност да добави гама от допълнителни функции.

Opel Grandland Hybrid

Снимка: Атанас Марков

Тестваният Opel Grandland беше оборудван с красива медна боя на каросерията, която изненадващо е включена в цената на оборудването GS. Това е първият плюс, защото пасва много добре на големия SUV. Колата е стъпила на 19-инчови джанти в двуцветен дизайн. Стандартно в нивото GS ще получите матричните LED светлини с технология Intelli-Lux HD, които осветяват пътя напред перфектно със сложен алгоритъм, за да се предотврати заслепяването на другите участници в движението. Светлинният лъч беше достатъчно широк и светлините светеха доста далеч напред.

Opel Grandland Hybrid

Снимка: Атанас Марков

Влизайки в интериора на новия Opel Grandland, веднага забелязах красивите и ергономични седалки, сертифицирани от AGR (Aktion Gesunder Rücken - "Институт за здрави гърбове", независима германска асоциация, насърчаваща изследвания, свързани с превенцията на болките в гърба), които са се превърнали в своеобразна запазена марка на Opel. Спортно профилираните седалки са не само много удобни, но и предлагат отлична странична опора и изобщо не причиняват умора, дори при по-дълги пътувания.

Opel Grandland

Снимка: Opel

В кабината на Grandland се разпознава работата на инженерите на Opel, което от своя страна води до отлична комбинация от дигитализация, високи технологии и физически бутони. Във време на все по-интензивно изместване на бутоните към някакъв вид екран, е истински късмет да се сдобиете и да използвате физически бутони за повечето функционалности. Пред водача е поставен 10-инчов дигитален дисплей, който показва най-важната информация за шофирането, докато други детайли се показват на предното стъкло на голям проекционен head-up дисплей.

Opel Grandland

Снимка: Opel

В средата на арматурното табло е разположен големият 16-инчов сензорен дисплей на информационно-развлекателната система със свързаност с приложенията Android Auto и Apple Carplay. Под него е предвидено практично място за съхранение и зареждане на смартфон с осветеното полупрозрачно стъкло и приятна обвивка, така че можете да виждате какво се случва на телефона, ако е необходимо.

На централния тунел между водача и пътника е позициониран малкият селектор на трансмисията, както и селекторът на режимите на работа. Има и модулна поставка за чаши, както и голям централен подлакътник, който крие повече място за съхранение на малки предмети и интегриран контакт 12V. Общо новият Grandland предлага вътрешни отделения за съхранение с обем над 35 литра. В салона преобладават интересни, топли и модерни материали, като сглобката е прецизна.

Opel Grandland

Снимка: Opel

Задната седалка е също толкова просторна и практична. По-високите пътници също ще бъдат удобно настанени тук и ще се чувстват комфортно дори при по-дълги пътувания. Има и ISOFIX елементи за закрепване на детски седалки, USB-C портове и джобове в гърбовете на предните седалки. Пейката е разделена в съотношение 40:20:40. Багажникът е огромен. Достъпът до него се осъществява през огромен капак, а капацитетът е 550 литра с изправена задни седалки или 1645 литра при сгъване на задните облегалки. Багажникът има подвижно дъно и няколко куки за закачване на чанти.

Opel Grandland

Снимка: Opel

Под предния капак на тествания Opel Grandland Hybrid се намира добре познатият 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с обем 1,2 литра, който вече се използва в много модели както на Opel и добавя лека електрическа помощ. За предаването на мощността към предния мост се грижи 6-степенна автоматична скоростна кутия с лостчета за ръчно превключване зад волана.

В скоростната кутия е монтиран и електрическият мотор, като сумарната мощност на хибридната система е 145 конски сили. Това е солидна средна стойност, която няма да вдъхнови, но и няма да ви разочарова. За ускорението от място до до 100 км/ч са достатъчни 10,2 секунди, а максимална скорост от 202 км/ч е далеч над разрешените в България.

Opel Grandland

Снимка: Атанас Марков

Има и общо три режима на шофиране - Eco, Normal и Sport, като колата се движи най-добре в спортния. Когато превключих в спортен режим, задвижването реагира значително по-отзивчиво на всяко натискане на газта и големият SUV става значително по-пъргав. Тогава трансмисията превключва по-бързо и поддържа малко по-високи обороти, така че спокойно да използвате цялата налична мощност и въртящ момент.

Ако искате повече мощност, има plug-in хибридна и напълно електрическа версия на Grandland. От друга страна, пестеливите хора могат да карат толкова голям SUV при среден разход от 5,5 л/100 км, благодарение на технологията "мек хибрид". Бях приятно изненадан от разхода - в града колата харчи 5,3 л/100 км, на магистралата не повече от 7 л/100 км, а на извънградско падна до 4,9 л/100 км.

Opel Grandland Hybrid

Снимка: Атанас Марков

На пътя новият Opel Grandland Hybrid се държи като един голям семеен SUV и основният фокус е върху комфортното пътуване, но същевременно се разпознават динамичните гени на Opel. Тестваният автомобил беше с 19-инчови джанти и бих казал, че Grandland е настроен да бъде малко по-твърд от преките си конкуренти, за да предложи повече удоволствие от шофирането. Воланът не е прекалено директен, но е достатъчно прецизен, за да може Grandland да следва вярно указанията.

Хибридният Grandland тежи едва 1525 кг и това се усеща от готовността му да променя посоката си. Зад волана му се чувствам най-добре при средни скорости, като колата не е създадена за състезания по пътищата, за семейни пътешествия. Паркирането и маневрирането също са много улеснени от сензорите отпред и отзад, както и от камерата за обратно виждане с функция за автоматично почистване и 360-градусовата картина от четирите камери, разположени от всички страни на колата.

Opel Grandland Hybrid

Снимка: Атанас Марков

Цената на новия Opel Grandland започва от 63 490 лева за базовия модел с хибридно задвижване, 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и мощност 145 к.с. в нивото Edition. Стъпка нагоре е Grandland Hybrid в по-високото ниво GS на цена 67 910 лева.

С тези конкурентни цени Grandland със сигурност ще предизвика голям интерес на пазара. Той е способен SUV, който лесно може да побере четиричленно семейство и багажа му, и с нисък разход на гориво, да го отведе почти навсякъде.

Технически характеристики

Opel Grandland Hybrid 145 e-DCS6

Размери

Дължина: 4650 мм

Широчина: 1905 мм

Височина: 1667 мм

Междуосие: 2784 мм

Собствено тегло: 1525 кг

Обем на резервоара: 55 литра

Двигател

Тип: 3-цилиндров с турбокомпресор + електромотор

Работен обем: 1199 куб. см

Максимална мощност: 145 к.с. при 5500 об/мин

Максимален въртящ момент: 230 Нм при 1750 об/мин

Скоростна кутия: 6-степенна автоматична с двоен съединител

Задвижване на колелата: предно

Показатели

Максимална скорост: 202 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 10,2 секунди

Среден разход: 5,5 л/100 км

Емисии на СО2: 124 г/км

Цена на модела с ДДС: от 63 490 лева (Edition)

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.