Стефан Петерханзел ще се състезава в рали Дакар с всъдехода Defender
Прототипите Defender Dakar D7X-R завършиха тестовете в екстремните условия на пустинята Сахара в Мароко
Британската приключенска марка Defender на компанията Jaguar Land Rover (JLR) ускори подготовката си за участие в Световния шампионат по рали рейд (W2RC), завършвайки тестовете с прототипи, наречени Defender Dakar D7X-R в Мароко. Освен това компанията подписа договори с двама многоуважавани и успешни пилоти. Към екипа на Defender Rally за това върховно приключение ще се присъедини 14-кратният победител в рали Дакар Стефан Петерханзел, заедно с изгряващия талант Рокас Бациушка.
Вижте Defender Dakar D7X-R в екстремните условия на пустинята Сахара >> >> >>
Френският пилот Стефан Петерханзел се включи в екипа на Defender Rally в екстремните условия на пустинята Сахара в Мароко и успешно завърши първоначалната фаза на тестове с първия прототип Defender Dakar D7X-R. С това започна подготовката за участието им в рали Дакар през януари 2026 г. - състезанието, известно като най-тежкото офроуд рали в света.
Легендарният и несломим Defender 4х4, проектиран и създаден с възможности и издръжливост, ще направи заводския си дебют на рали Дакар, където трите всъдехода Defender Dakar D7X-R ще се състезават в категорията Stock за автомобили, базирани на серийни модели. Два автомобила ще участват и в останалите кръгове от шампионата W2RC на ФИА през 2026 г.
"Завършването на първия официален тест с прототипа Defender Dakar D7X-R е ключов етап и началото на натоварен график от тестове по пътя ни към Дакар. Екипът върши феноменална работа, докато се подготвяме за най-предизвикателното офроуд състезание в света, което ни очаква след само 8 месеца. Също така съм много горд и развълнуван да обявя първите двама пилоти от състава ни от световна класа. Световноизвестният пилот Стефан Петерханзел носи на отбора забележителен практически опит като най-успешния състезател в историята на Дакар. Знанията му ще бъдат много ценни за програмата ни", сподели Джеймс Баркли, управляващ директор JLR Motorsport.
"Рокас Бациушка е един от най-вълнуващите и обещаващи млади таланти в ралито, с впечатляващи постижения още от дебюта си в Дакар през 2022 г. През същата година той стана световен шампион в клас T4 на Световния рали рейд шампионат на ФИА. С привличането на Стефан Петерханзел и Рокас Бациушка на борда на Defender Dakar D7X-R, ни очакват много вълнуващи мигове за отбора, докато се фокусираме върху работата, която предстои", допълни Джеймс Баркли.
Прототипът Defender Dakar D7X-R е състезателен автомобил, базиран на сериен модел, специално създаден за целта. Той използва същата здрава алуминиева архитектура D7x, трансмисия и задвижване като серийните автомобили Defender, което е доказателство за неговата издръжливост и здравина. Прототипът, обвит в характерен камуфлаж, се задвижва от 4,4-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор. Той беше подложен на сериозни изпитания в пясъчните дюни на Сахара, за да се провери неговата надеждност, издръжливост и проходимост.
Както Defender въплъщава философията "Прегърни невъзможното", впечатляващата физическа и психическа издръжливост е задължително условие за успех при пилотите. Те ще бъдат изпитани до краен предел в най-суровите условия и само онези с решителен дух, непоколебима смелост и страст към приключенията, ще устоят. Всички пилоти от отбора на Defender Rally ще демонстрират безстрашна скорост, прецизност и непоколебима издръжливост в разгара на състезанието.
"Невероятно усещане е да споделим тези първи изображения на Defender Dakar D7X-R с целия свят. Екипът започва да се оформя и разработката на автомобила за участие в категорията Stock означава, че състезателният модел D7X-R ще бъде много близък до серийния Defender. Специален момент е също така обявяването на първите ни двама пилоти за Световния рали рейд шампионат - Стефан и Рокас. Всеки от тях внася нещо уникално в отбора, а човешката издръжливост е изключително важен елемент за успеха в състезанието. Участието в рали Дакар и шампионата ще бъде върховният тест за възможностите, издръжливостта и представянето на Defender и няма да мине много време преди състезателният ни Defender D7X-R да бъде подложен на изпитание на световната сцена", сподели Марк Камерън, управляващ директор на марката Defender.
Стефан Петерханзел, който проведе тестовете с Defender в Сахара, е считан за най-успешният пилот в историята на рали Дакар за всички времена. Френският пилот добре познава условията в пустинята. 59-годишният състезател има 35 участия в рали Дакар както с мотоциклет, така и с автомобил, и е печелил надпреварата цели 14 пъти. През 2026 г. Стефан Петерханзел ще се състезава за Defender във всички кръгове на W2RC, допринасяйки с огромен опит и познания към отбора, както и ще помогне да се проправи пътя за бъдещето на Defender в спорта, докато се стреми да надгради рекордния си брой победи.
Стефан Петерханзел сподели: "Щастлив съм да започна нова глава с Defender. Световният шампионат по рали рейд е върхът на рали и офроуд състезанията, а Defender е легендарен и способен всъдеход с 4x4 - за мен това е идеалната комбинация. Екипът е отдаден на шампионата и има амбиции за победа. Очаквам с нетърпение това ново предизвикателство и се надявам заедно да изведем Defender на върха. Въпреки че съм участвал в много издания на Дакар преди - както с мотоциклет, така и с кола - сега с нетърпение очаквам да се състезавам в категорията Stock и съм развълнуван да се изправя директно срещу предизвикателството с този отбор. Беше невероятно да седна зад волана на прототипа Defender D7X-R за първи път в Мароко. Въпреки че е ранен етап, тестовете ни вървят в положителна посока по отношение на подготовката ни за дебюта на рали Дакар през 2026 година".
Към Стефан Петерханзел в новосъздадения отбор се присъединява 25-годишният Рокас Бациушка - един от най-обещаващите млади пилоти в света на ралито и първият в историята на ФИА, който печели световни титли в две различни категории. През 2022 г. Рокас дебютира в историята на рали Дакар като най-младият литовец, завършвайки трети в категория T4. След това през 2022 г. завоюва четири подиума в шампионата W2RC, включително победа в рали Мароко 2022, което води до спечелването на общата титла в категория T4. Рокас завършва на второ място в категория T4 на рали Дакар 2023 и на трето място в категория T3 на рали Дакар 2024. Той демонстрира впечатляваща състезателна история в W2RC и ще се стреми да надгради успеха си с Defender в шампионата през 2026 г.
Рокас Бациушка сподели: "Много развълнуван съм от дебюта си в категория Stock на рали Дакар, още повече, като част от екипа на Defender. Присъединяването на легендарния Defender към Световния рали рейд шампионат на ФИА и Дакар е исторически момент за моторните спортове и за марката, и съм горд, че съм част от тази история. Defender е невероятна марка, символ на непоколебимост и преодоляване на невъзможното - затова съм горд да участвам в тази програма. Нямам търпение да започна работа с екипа и да проведа първите си тестове с D7X-R в очакване на Дакар 2026".
Третият пилот за участието на отбора в рали Дакар ще бъде обявен на по-късен етап, заедно с навигаторите на състезателите.
Изданието на Световния шампионат по рали рейд за 2026 г. ще въведе нови правила, целящи да направят категорията Stock значително по-конкурентна, в отговор на нарастващата популярност и капацитет на високопроходими 4x4 и SUV модели. Тези нови регулации ще позволят по-високи нива на представяне, давайки възможност на Defender да демонстрира своята издръжливост и способност в най-суровите терени.
Строителството на официалните състезателни автомобили Defender вече започна и каросериите излизат от производствената линия в завода на JLR в град Нитра, Словакия. Планирана е обширна тестова програма преди официалното представяне на целия екип по-късно тази година и участието им в Дакар и Световния шампионат по рали рейд през 2026 г.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.