Второто поколение на спортния автомобил Mercedes-AMG GT беше представено през лятото на 2023 г. Това купе премина към класическата си платформа, като досега гамата включваше само купета с V8-цилиндров двигател и задвижване на всички колела, но сега е добавена по-достъпна версия.

Вижте как изглежда новият Mercedes-AMG GT 43 Coupe  >>  >>  >>

Под големия преден капак на новото купе Mercedes-AMG GT 43 има 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател M139 с електрически турбокомпресор, чийто принцип на работа е заимстван от Формула 1. Компактният 48-волтов електромотор е монтиран между турбината и колелата на компресора. Той проактивно затяга турбината, спомагайки за минимизиране на турбодупката и подобряване на реакцията на двигателя.

Снимка: Mercedes-AMG

Спортната кола е оборудвана с най-мощната версия на този 4-цилиндров турбомотор с мощност 421 к.с. при 6750 об/мин и 500 Нм въртящ момент, наличен между 3250 и 5000 об/мин. Купето може да ускори до от място до 100 км/ч за 4,6 секунди и да достигне максимална скорост 280 км/ч.

Новото купе има само задвижване на задните колела, скоростната кутия е 9-степенна автоматична AMG Speedshift MCT 9G с мокър съединител вместо преобразувател на въртящия момент. Новият модел има собствено тегло от 1,8 тона и следователно е с около 200 кг по-лек от версиите с двигатели V8 двигатели, като е предназначен да оптимизира реакцията на командите на педала на газта, благодарение на по-ниската си инерция на масата.

Снимка: Mercedes-AMG

Инженерите обещават, че Mercedes-AMG GT 43 се е превърнал в най-пъргавият член на семейството, доставящ най-голямо удоволствие в завоите. За разлика от своите 8-цилиндрови версии, адаптивните амортисьори и въртящите се задни колела се предлагат срещу доплащане за базовата версия.

Опционалният пакет AMG Dynamic Plus добавя още повече динамика, тъй като включва активни опори на двигателя, електронно контролиран заден диференциал, състезателни режими на шофиране и активни аеродинамични елементи. Активната аеродинамика на модела е стандартна.

Снимка: Mercedes-AMG

Новият Mercedes-AMG GT 43 е стандартно оборудван със стоманено пружинно шаси. Като опция се предлага най-новото поколение адаптивно окачване. Блокът за управление на шасито използва анализ на данни, за да адаптира силата на затихване за всяко колело, за да отговаря на ситуацията само за няколко милисекунди. Предлага се възможност за персонализиране чрез различни режими.

Можете да избирате между Smoothness, Comfort, Sport, Sport + и Individual, както и Race, който е включен в опционалния пакет AMG Dynamic Plus. На предната ос са монтирани вътрешно вентилирани и перфорирани спирачни дискове с размери 390 x 36 мм с 6-бутални фиксирани апарати, докато на задната ос са дисковете са с размери 360 x 26 мм с еднобутални плаващи апарати. При желание новият AMG GT 43 може да бъде оборудван и с активно управление на задния мост.

Снимка: Mercedes-AMG

В решетката на радиатора има клапи, а отзад се издига спойлер. Новият Mercedes-AMG GT 43 се различава от версиите с V8 с различна предна броня с големи въздухозаборници в долната част и кръгли изпускателни тръби вместо трапецовидни. Вместо големи вертикални въздушни отвори в предните крила са направени по-малки хоризонтални. Новият Mercedes-AMG GT 43 се движи стандартно на 19-инчови джанти от лека сплав. Като опция се предлагат и варианти с диаметър 20 инча, има и ковани 21-инчови джанти.

Снимка: Mercedes-AMG

В интериора всичко е дигитално. В централната конзола с информационно-развлекателна система MBUX е монтиран 11,9-инчовият мултимедиен сензорен екран в портретен формат. Също. Той предлага специфично за AMG съдържание в пет стила на показване. Освен това AMG GT 43 е стандартно оборудван с електрически регулируеми спортни седалки AMG от кожа Nappa.

Снимка: Mercedes-AMG

Предлагат се и опционални седалки AMG Performance с интегрирани облегалки за глава и увеличена странична опора. След това можете да го персонализирате, както желаете с различна тапицерия в три цвята и седем комбинации за интериора като цяло. Освен стандартното гланцово черно, декоративните елементи се предлагат и в алуминий или карбон.

Снимка: Mercedes-AMG

Има и две декоративни части: сива брезова дървесина с отворени пори и кафява палубна дървесина от ясен с отворени пори с алуминиеви ленти. Този модел се предлага като опция и с 2+2 места. Ако е необходимо, багажното отделение може да се разшири с помощта на сгъваемата облегалка на задната седалка.

Цената и стартът на продажбите на новия Mercedes-AMG GT 43 Coupe все още не са обявени, но се предполага, че моделът ще струва от около 130 000 до 150 000 евро.

Снимка: Mercedes-AMG