Спортното подразделение на Mercedes-Benz - AMG, представи новото купе AMG GT, което е още по-бързо с мощен V8 битурбо двигател с 585 конски сили и със задвижване на всички колела. Второто поколение на Mercedes-AMG GT запазва характерния дизайн и пропорциите на своя предшественик, но има напълно различен облик, който се доближава максимално до настоящия кабриолет Mercedes-AMG SL. Освен това новият модел е още по-практичен, тъй като има в салона си 2+2 места.

Вижте как изглежда новият Mercedes-AMG GT  >>  >>  >>

Основен фокус при разработката на новото AMG GT Coupe е била високата въздушна ефективност и по-специално, идеално балансирана връзка между ниско въздушно съпротивление и намалено повдигане. Тук спортното купе се възползва от няколко активни аеродинамични елементи отпред и отзад. Всички елементи за оптимизиране на въздушния поток са безпроблемно интегрирани във външния дизайн.

Снимка: Mercedes

Аеродинамиката на AMG GT Coupe отговаря на комплексните изисквания за стабилност при шофиране, въздушно съпротивление, охлаждане и шум от вятъра. Аеродинамичният баланс прави възможно обезвреждането на критични ситуации при шофиране, като внезапни избягващи маневри при висока скорост.

Под предната броня е монтирана лайстна от карбонови влакна, която при достигане на скорост от 80 км/ч се простира надолу с 40 мм и предизвиква турбуленция на въздуха под дъното. По този начин се намалява повдигането на предния мост и колата се прилепя към пътя. Задният спойлер също се издига при 80 км/ч и има пет позиции, въпреки че вместо него може да се поръча и фиксирано крило.

Снимка: Mercedes

Пред радиаторите е монтирана комплексна система от щори. Долната част зад бронята има вертикални прегради, а горната част зад основната решетка има хоризонтални секции. По подразбиране всички щори са затворени, ако е необходимо, долната секция се отваря електронно, а горните щори се отварят само при скорост над 180 км/ч.

Снимка: Mercedes

Новото купе Mercedes-AMG GT е пораснало значително на размери с дължина 4728 мм, ширина 1984 мм, височина 1354 мм и междуосие 2700 мм. Предлага се избор между 20 или 21-инчови джанти.

Базовата кабина е с две места, но срещу доплащане AMG GT вече може да има формула за сядане 2+2. Задният ред е предназначен за водачи с ръст не повече от 1,50 метра. Обемът на багажника е 321 литра с четири места и 675 литра със сгънати задни облегалки.

Снимка: Mercedes

Структурата на каросерията използва стомана, алуминий, магнезиеви сплави и композитни материали. По този начин инженерите са успели да увеличат максимално устойчивостта на усукване, да намалят теглото и да използват оптимално вътрешното пространство. Таблото и кокпитът съответстват на тези от последното поколение SL с голям централен тунел, който разполовява пилотската кабина и 12,8-инчов сензорен екран с най-новата версия на MBUX.

Дигиталното табло е с 12,3-инчов диагонал, а спортният волан е с интегрирани въртящи се бутони за лесна промяна на настройките за шофиране. Системата AMG Dynamic Select предлага шест режима за промяна на характера на Mercedes-AMG GT - Smooth, Comfort, Sport, Sport+, Individual и Race.

Снимка: Mercedes

В сравнение с предишния Mercedes-AMG GT, при новия модел инженерите са използвали различно разположение на агрегатите. Схемата със скоростната кутия към задния мост беше отхвърлена и новото купе има традиционна трансмисия зад двигателя, разположен отпред. Това е дало възможност да се монтира система за задвижване на всички колела и да се освободи пространство над задната ос, което съчетано с увеличеното междуосие от 2,70 метра, прави спортното купе много по-практично.

За задвижването на новия Mercedes-AMG GT се осъществява от познатия 4,0-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с два турбокомпресора. Новият модел ще се предлага в две версии, като при Mercedes-AMG GT 55 4Matic+ двигателят е с мощност 476 к.с. и развива максимален въртящ момент от 700 Нм. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 3,9 секунди, а максималната скорост е 295 км/ч.

Снимка: Mercedes

При Mercedes-AMG GT 63 4Matic+ агрегатът е с мощност 585 к.с. и осигурява максимален въртящ момент от 800 Нм в широк диапазон на оборотите на двигателя от 2500 до 4500 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,2 секунди, а максималната скорост е 315 км/ч. Двете версии се различават основно по по-високо налягане на форсиране и по-голям въздушен поток, както и модифициран софтуер.

И двата мотора са съчетани с 9-степенна автоматична трансмисия AMG Speedshift MCT 9G с двоен съединител и съчетава емоционално преживяване при превключване с много кратки времена за смяна на скоростите. Трансмисията намалява теглото на колата и оптимизира реакцията на команди от педала на газта, особено при спринт от място и вторично ускорение.

Снимка: Mercedes

Въпреки собственото тегло на базовата версия от 1895 кг, 8-цилиндровият двигател на AMG GT впечатлява с бързото си разгръщане на мощността с мощна тяга във всички диапазони на оборотите, като ги съчетава с възможно най-високата ефективност за ниски стойности на консумация и емисии.

Двата модела на Mercedes-AMG GT са стандартно оборудвани с напълно променливо задвижване на четирите колела AMG Performance 4Matic+. Интелигентната система за задвижване с напълно променливото разпределение на въртящия момент на предната и задната ос осигурява оптимално сцепление.

Снимка: Mercedes

Водачът може да разчита и на високо ниво на стабилност при шофиране и безопасност при всякакви условия - на сухи пътища, както и на мокри или заснежени терени. Преходът от задно предаване към задвижване на всички колела и обратното се извършва непрекъснато, въз основа на усъвършенствана система, която интегрира интелигентното управление на колата.

Електромеханично управляваният съединител променливо свързва постоянно задвижвания заден мост с предния мост. Най-доброто възможно разпределение на въртящия момент се изчислява непрекъснато в зависимост от ситуацията на шофиране и желанията на водача.

Снимка: Mercedes

Новото купе може да променя постоянно задвижването на всички колела с разпределение на мощността 50:50 към предните и задните оси до чисто задвижване на задните колела. Освен за по-добро сцепление, задвижването на всички колела подобрява и динамиката за още по-бързо ускорение.

Новият Mercedes-AMG GT 55 4Matic+ има пружинно окачване с адаптивни амортисьори и конвенционални стабилизиращи щанги. Моделът AMG GT 63 4Matic+ разчита на шасито AMG Active Ride Control при което вместо стабилизатори е инсталирана хидравлична система, при която електрониката регулира налягането, променяйки твърдостта на окачването, а предната ос може да бъде отделно повдигната с 30 мм.

Снимка: Mercedes

Шасито със задвижване на четирите колела е включено като стандарт. Електрическите мотори могат да завъртят задните колела до 2,5 градуса. При скорости до 100 км/ч те се завъртат в посока, обратна на предните колела за подобрена пъргавина, а след 100 км/ч всички колела се завъртат в същата посока за по-голяма стабилност.

Стандартните спирачки са 6-бутални отпред и 1-бутални отзад. Новият Mercedes-AMG GT ще бъде пуснат в продажба до края на тази година. Цените все още не са обявени, но новият модел ще бъде по-скъп от кабриолета Mercedes-AMG SL 55 4Matic+, който сега струва 338 400 лева, а цената на AMG SL 63 4Matic+ започва от 390 000 лева.