Кризата не е ударила продажбите на лукс колите
Засега няма спад в продажбите на скъпи лимузини заради финансовата криза. Това коментираха служители в шоурумовете във Варна.
Според търговците, клиентите, които си купуват такива коли, така или иначе винаги са били платежоспособни, поради което обемът на продажбите няма как да се повлияе. И в бедни и в богати години, търсенето на луксозни возила остава еднакво, коментираха служители на компаниите, предаде БГНЕС. При масовите автомобили положението е по-различно. В момента клиентите могат да си купят нова кола от по-непретенциозна марка на промоция с до 9 % отстъпка. Пазарът в състояние на стагнация позволява дори купувачът да се пазари за цената. По думи на брокерите, отстъпките при по-известните марки не надвишават 3%. А вносителите бързат да продадат залежали автомобили заради краткосрочните високолихвени кредити с които возилата са били купени от производителя. Ако един автомобил не бъде продаден до 90 дни след внаснето му, печалбите на търговеца драстично намаляват и дори може да се стигне до продажба на загуба. Истински спад в продажбите се наблюдава при товарните автомобили и микробусите. В това отношение автомобилните търговци вече понасят загуби. Най-тежко е положението в столицата. Масово големите компании, които са най-честите клиенти за такъв тип сделки, се въздържат от покупки, а някои вече изпитват сериозни финансови затруднения при обслужването на лизингите по вече закупения автопарк. Във Варна ситуацията е аналогична, като основни потърпевши от кризата са някои от големите фирми, чиято дейност е в областта на строителството и ремонта на пътища. По-малките клиенти, които обикновенно купуват ограничен брой автомобили, към момента проявяват предпазливост и се въздържат от разходи, които могат да бъдат отложени във времето.