През 2021 година южнокорейската марката Genesis представи изцяло електрическия кросоувър GV60. Този SUV стана първият самостоятелен електрически модел на марката, който няма аналози с двигател с вътрешно горене. Genesis GV60 е базиран на платформата E-GMP (Electric Global Modular Platform), която е подобна на тази на Hyundai IONIQ 5 и Kia EV6. Сега дойде време за планирана модернизация на компактния електрически модел. Промените са засегнали външния вид на модела.

Обновеният Genesis GV60 е получил модифицирана предна броня, която изглежда малко по-спортна от версията преди фейслифта. Кросоувърът е преработен с капак на мястото на традиционната радиаторна решетка, както и с голям въздухозаборник в долната част на предната броня. Двуетажните светлини са оставени в същата форма, но пълнежът е променен. Сега фаровете са оборудвани с нова технология Micro Lens Array.

Genesis GV60

Снимка: Genesis

Списъкът с визуални актуализации включва и 21-инчови джанти с нов дизайн, както и липсата на арки на колелата, изработени от черна пластмаса. Задната броня е лишена от сребърната си вложка и сега всички елементи са хармонично боядисани в цвета на каросерията.

Genesis GV60

Снимка: Genesis

Интериорът на обновения Genesis GV60 също получи промени по време на актуализацията. Основният от тях е появата на увеличен хоризонтален дисплей на предния панел с 27-инчов диагонал, който съчетава виртуален инструментален панел и сензорен екран на информационно-развлекателната система. Обновеният SUV има и нов волан с три спици, който е скосен отдолу.

Genesis GV60

Снимка: Genesis

Новият модел е получил батерия с повишен капацитет от 84 кВтч, която ще замени сегашната версия със 77,4 кВтч. Електрическите мотори остават същите. На вътрешния пазар стартовата версия на Genesis GV60 се предлага с един електрически мотор с мощност 228 конски сили и максимален въртящ момент 350 Нм. Версията със задвижване на всички колела има два електрически мотора с мощност 217 конски сили на задната ос и 101 конски сили на предната ос.

Общата мощност е 318 к.с., а максималният въртящ момент е 605 Нм. Има и версия Performance, която е оборудвана с два електрически мотора с мощност 217 конски сили всеки. Общата мощност е 435 к.с., максималният въртящ момент е 605 Нм, а при включен режим Boost мощността се увеличава до 489 к.с., а максималният въртящ момент е 700 Нм.

Genesis GV60

Снимка: Genesis

В Южна Корея продажбите на Genesis GV60 ще започнат през първото тримесечие на 2025 г., като цените ще бъдат обявени по-късно. Сегашният SUV на вътрешния пазар може да бъде закупен за най-малко 67 760 000 корейски вона, което се равнява на приблизително на 87 500 лева по текущия обменен курс, но в Германия колата струва 54 680 евро, което означава почти 107 000 лева.